קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > פרס דניאלי > הכירו: הזוכים ב’פרס דניאלי – רפואה עם לב’ לשנת 2017

הכירו: הזוכים ב’פרס דניאלי – רפואה עם לב’ לשנת 2017

הפרס, שיחולק ל- 11 רופאים ואחיות ומזכירה רפואית אחת מהמחלקות האונקולוגיות בארץ, מוענק זו השנה השנייה ברציפות, והינו יוזמה של ‘קרן דניאלי’, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז”ל, מתנדבת צעירה במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר, שנהרגה לפני כשנתיים בתאונת דרכים, בשובה מהתנדבות, והיא בת 20.

בטקס שייערך לאחר חג הפסח בבית הנשיא, יקבלו 11 רופאים ואחיות ומזכירה רפואית אחת מהמחלקות האונקולוגיות למבוגרים בכל רחבי הארץ את ‘פרס דניאלי – רפואה עם לב’ לשנת 2017.

הפרס, המוענק זו השנה השנייה ברציפות, הינו יוזמה של ‘קרן דניאלי’, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז”ל, מתנדבת צעירה במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר, שנהרגה לפני כשנתיים בתאונת דרכים, בשובה מהתנדבות, והיא בת 20.

הקרן והפרס על שמה של דניאלי ז”ל הוקמו על ידי אביה, מוטי זוננפלד, כדי להנציח את זכרה ולהמשיך את מורשתה. דניאלי זכתה להביא חיוך לפניהם המיוסרות של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. היא הייתה שם בשביל הילדים עם אוזן קשבת ויד תומכת. לא פחדה להתמודד עם קשיים, והייתה מאושרת כשהצליחה להעניק לילדים אופטימיות ליום המחר.

הזוכים ב’פרס דניאלי – רפואה עם לב’ לשנת 2017 נבחרו באמצעות המלצות שהתקבלו מכ-5,000 מטופלים במחלקות האונקולוגיות למבוגרים מכל הארץ ובני משפחותיהם.

ד"ר אביבית נוימן-אורבך

בית החולים רמב"ם – חיפה (צילום: קרן דניאלי)

אביבית נוימן-אורבך נולדה בירושלים בשנת 1956. היא נשואה ואם לשלושה. נוימן-אורבך למדה רפואה באוניברסיטת בן גוריון ובשנת 1980 קיבלה תואר .M.D. במקביל למדה פסיכולוגיה, ובשנה שעברה הצטרפה ללימודי אנגלית בבית ברל.

לאחר לימודיה, שימשה ד"ר נוימן-אורבך כרופאת משפחה בירוחם. בין השנים 1982-1988 התמחתה באונקולוגיה. בנוסף, בצעה תת התמחות בהמטולוגיה-אונקולוגיה, באינדיאנפוליס, אינדיאנה ארה”ב. ד"ר נוימן-אורבך היתה רופאה בכירה בקופת-חולים כללית, ועובדת כיום בבית החולים רמב"ם, כרופאה אונקולוגית בכירה בתחום האורולוגיה. במסגרת תפקידה משתתפת ד"ר נוימן-אורבך במחקרים רבים בתחום האורולוגיה.

ד"ר נוימן-אורבך שואפת להעניק רפואה מיטבית ואיכותית תוך התחשבות בצרכי המטופל ומשפחתו: "להיות אוזן קשבת למצוקות המטופל ולסייע למטופלים להתמודד עם התהליכים הבירוקרטיים המלווים את הרפואה המודרנית בשנים האחרונות. קבלת פרס דניאלי לזכרה של נערה שהעניקה ותרמה רבות לחולים אונקולוגיים, מחזקת את ידי ומעודדת אותי להמשיך בעבודתי היום-יומית".

בהזדמנות זו מבקשת ד"ר נוימן-אורבך להודות למשפחת זוננפלד, לצוות הרפואי ברמב"ם, למשפחתה האישית ולמשפחתה המורחבת; מטופליה לאורך השנים ובני משפחותיהם.

פרופ' דינה בן-יהודה

בית החולים הדסה-עין כרם – ירושלים

 (צילום: קרן דניאלי)

דינה בן-יהודה נולדה בישראל בשנת 1953. משנת 1971-1973 שירתה בצה"ל בדרגת סגן. במלחמת יום הכיפורים קיבלה בן-יהודה את צל"ש הרמטכ”ל. בן–יהודה למדה רפואה באוניברסיטת בן גוריון, ובשנת 1981 קיבלה תואר .M.D.

לאחר לימודיה, התמחתה פרופ' בן-יהודה בהמטולוגיה. משנת 2002, מנהלת פרופ' בן יהודה את האגף ההמטולוגי בבית החולים הדסה בירושלים. פרופ' בן-יהודה חוקרת ממאירויות. בתקופה האחרונה עוסקת פרופ' בן יהודה בפיתוח תרופה מחלבון שגילו במעבדות.

הטיפול במחלה, בעיניה של פרופ' בן-יהודה, הוא עבודת צוות משותפת בין המטפל למטופל. כמו כן היא רואה חשיבות בזמינות מקסימאלית של הרופא. "פרס דניאלי הוא מרגש מאוד בעיני. לא הכרתי את דניאלי אבל אני מכירה את שכמותה, צעירים מתנדבים שמזכירים לכולנו למה רצינו להיות רופאים…".

ד"ר הילה מגן

בית החולים בילינסון – פתח תקווה

   (צילום: קרן דניאלי)

ד"ר שי יגנה

מרכז רפואי ברוך פדה – פוריה

 (צילום: קרן דניאלי)

שי יגנה נולד באירן בשנת 1955. יגנה עלה לארץ בשנת 1984. משנת 1992-1994 שירת בצה"ל בדרגת סגן. לאחר קורס קצינים, שירת בבסיס אילניה. יגנה למד רפואה באירן. בשנת 1980 קיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת טהרן.

בנוסף, התמחה ד"ר יגנה ברפואה פנימית במרכז הרפואי ברוך פדה, פוריה, וכן התמחה בהמטולוגיה בבית החולים רמב”ם. לאחר ההתמחות בהמטולוגיה, השתתף ד"ר יגנה בפתיחת מכון ההמטולוגיה במרכז הרפואי ברוך פדה, פוריה, והרחיב את השירותים ההמטולוגים לאשפוז יום עם טיפולים אונקולוגים. כיום מטופלים במקום גם חולים בלימפומה, מיאלומה ולוקמיה. כמו כן, מנחה ד"ר יגנה במכון ההמטולוגיה סטודנטים מן הפקולטה לרפואה בצפת.

ד"ר יגנה מדבר על מתן יחס אישי לכל מטופל: "שאיפתי", אומר ד"ר יגנה, "היא להרחיב את שירות ההמטואונקולוגיה ולשכלל את מעבדות ההמטולוגיה על מנת שהחולים יקבלו במרכז הרפואי ברוך פדה, פוריה את השירותים הטובים והמתקדמים ביותר. פרס דניאלי מעודד מוטיבציה בקרב הצוות. פרס זה מתגמל על נתינה אמיתית מכל הלב".

אסנת אבנעים

מרכז רפואי ברוך פדה – פוריה

 (צילום: קרן דניאלי)

אסנת אבנעים נולדה בעפולה בשנת 1969. היא אם לחמישה וסבתא לשלושה. מגיל צעיר נמשכה אסנת לעולם הרפואה, וגילתה אהדה גדולה בליבה לחולים. בחלומה זה דבקה למרות הקשיים הכלכליים שעמדו בדרכה להגשימו.

אסנת עבדה במשך עשור כמזכירה במכון הפתלוגי. מאז שנת 2006 היא מזכירה ראשית במכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברוך פדה, פוריה, וכן מתאמת מחקרים קליניים. בנוסף, אסנת הינה מטפלת הוליסטית רב תחומית, ומתנדבת מזה שמונה שנים כתומכת רוחנית בהוספיס בית, לחולים אונקולוגיים סופניים. בפברואר האחרון, חנכה אסנת פרויקט מושקע של גמ"ח פאות למטופלות.

הפרויקט התבצע בשיתוף אולפנית טבריה, והוא נוצר כדי להקל על ההתמודדות הטראומטית של אובדן השיער. כמלווה מקצועית ורוחנית, רואה אסנת זכות גדולה בתפקידה. הרגישות, הקשר האישי וההקשבה למטופל הם לדעתה חלק בלתי נפרד בתהליך.

אסנת שואפת להתקדם ולקדם את נושא הטיפול בחולים סופניים, ברפואה כללית, משלימה ורפואה פליאטיבית תומכת. "אני נרגשת מאוד מהזכיה בפרס דניאלי, ושמחה שהחולים היו אלו שבחרו בי. אני ברת מזל, על עצם היותי חלק מלווה. הנתינה שלי היא מתנה עבורי. אני חושבת שהזכיה בפרס דניאלי, מוסיפה אתגר ומוטיבציה, ומודה מקרב לב ל'קרן דניאלי' על פועלה המופלא”.

יעל אורבך

בית החולים קפלן – רחובות

 (צילום: קרן דניאלי)

יעל אורבך נולדה בארצות הברית בשנת 1976. בין השנים 1994-1996, שירתה כמורה חיילת ב"ארץ מורשת" עזתה. יעל למדה רפואה בהסבת אקדמים, בבית החולים קפלן. בשנת 2002 קבלה יעל תואר B.ED ממכללת בית ברל. כמו כן, התמחתה יעל בקורס על בסיסי באונקולוגיה. יעל אורבך, אחות המכון האונקולוגי בבית החולים קפלן.

"שאיפתי", אומרת יעל, "היא לעשות את עבודתי מתוך שליחות, ולראות כל אדם כעולם ומלואו”. על זכייתה בפרס היא מציינת: "זו זכות לשמוע על דניאלי זיכרונה לברכה. על האור הפנימי הגדול שהיה בה, ועל הנתינה האמיתית שלה שבאה מעומק הלב. היא מקור השראה לכולנו".

מאיה קריחלי

בית החולים שיבא – תל השומר

 (צילום: קרן דניאלי)

(צילום: קרן דניאלי)

מאיה קריחלי נולדה בישראל בשנת 1973. היא נשואה ואם לשלושה. מאיה למדה סיעוד והשלמה להסמכה. בנוסף למדה מאיה קורס על בסיסי באונקולוגיה.

בשנת 2012 קיבלה תואר B.A ממכללת ישראל ברמת גן. כיום, מאיה קריחלי אחות בבית החולים שיבא. בעבודתה רואה מאיה שליחות ושאיפה לתת למטופל את הטיפול האיכותי, המקצועני והכוללני ביותר, אשר יקל עליו ועל בני משפחתו את ההתמודדות עם המחלה.

"הפרס גרם לי להבין עד כמה העשיה שלנו היא עצומה, משמעותית ומוערכת בעיני המטופל ומשפחתו. מקווה להמשיך לתת מכל הלב".

מרים פנחס

בית החולים מאיר – כפר סבא

 (צילום: קרן דניאלי)

(צילום: קרן דניאלי)

מרים פנחס נולדה בישראל בשנת 1973. היא למדה סיעוד בבית הספר לסיעוד וולפסון. בנוסף למדה קורס על בסיסי באונקולוגיה. בשנת 2013 קיבלה תואר .B.A מאוניברסיטת אריאל.

לצד עבודתה, השתלמה מרים גם בקורס פליאטיב של אוניברסיטת באר שבע, ובקורס הכשרה על פי מודל WWC רווחה במצבי חולי כרוני. מרים למדה גם קורס גנטיקה באוניברסיטת תל אביב, והשתלמה בטראומה ופרמקולוגיה.

בין השנים 1992-2013, עבדה מרים כאחראית משמרת לילה, במחלקה פנימית בבית החולים מאיר, זאת בשילוב עבודתה באשפוז יום אונקולוגי כאחות מומחית בתחום. מאז 2013 ועד היום, עובדת מרים פנחס באשפוז יום אונקולוגי, כאחות מומחית ומרכזת טיפול.

מרים שואפת להמשיך ולרכז את הטיפול בחולה האונקולוגי, ויתכן אף להיות מתאמת בתחום ספציפי. "תודה למשפחת זוננפלד על פרס יחודי זה, הניתן כהערכה מצד המטופל ומשפחתו. מודה לכם על שבחרתם בי מכלל הצוות הנהדר שאתו אני עובדת הראויים כולם לקבל את הפרס".

רונית גולד

בית החולים איכילוב-סוראסקי – תל אביב

 (צילום: קרן דניאלי)

(צילום: קרן דניאלי)

רונית גולד נולדה בישראל בשנת 1970. היא נשואה ואם לשתי בנות. בין השנים 1988-1992 שירתה בדרגת סגן. היתה קצינת מטה במינהל הסגל של השלישות הראשית. רונית למדה סיעוד בבית החולים שיבא, במסגרת להסבת אקדמים.

בשנת 1996 קיבלה תואר ראשון ממכללת וינגייט. ובשנת 2006 קיבלה תואר שני במינהל מערכות בריאות, ממכללת ישראל – Clark University. לאחר לימודיה התמחתה רונית באשפוז יום אונקולוגי בבית החולים איכילוב. בנוסף, סיימה רונית קורס מתקדם באונקולוגיה וכן הדרכה קלינית.

גולד היא מדריכה קלינית ורכזת הדרכה של אשפוז יום אונקולוגי, משנת 2005. עורכת משנה ועורכת לשונית של ביטאון הסיעוד האונקולוגי בישראל משנת 2008. בשנת 2016 זכתה רונית בפרס המצוינות בסיעוד אונקולוגי, מטעם האגודה למלחמה בסרטן. רונית פרסמה מאמרים מקצועיים בביטאון הסיעוד האונקולוגי בישראל.

"שאיפתי היא להעניק למטופלים טיפול מקצועי, אמפתי, אנושי ומכבד. טיפול המכיל את סבלם ואת חששותיהם מצד אחד, ומצד שני מפחית את אי הוודאות ונוסך בהם תקווה. ללוות אותם בתקופת משבר וחולי ולהוות עבורם משאב טיפולי הוליסטי משמעותי ביותר”.

על הזכיה בפרס דניאלי, אומרת רונית: "מבחינתי זכיתי לראשונה כשנעשיתי אחות. אני רואה במקצוע את ייעודי בחיים ואת הסיעוד האונקולוגי כפסגת העשייה", היא מציינת כי: "פרס דניאלי מהווה לראשונה, אמצעי למטופלים לבטא את הערכתם ותודתם".

רחל (דנצי) הוס

בית החולים שערי צדק – ירושלים

 (צילום: קרן דניאלי)

(צילום: קרן דניאלי)

רחל (דנצי) הוס נולדה בישראל בשנת 1958. דנצי למדה אחיות במרכז רפואי שערי צדק בירושלים. בשנת 1977 קיבלה תואר אחות מוסמכת באונקולוגיה וכעת אחות אחראית במחלקת ילדים בשערי צדק. במשך עשרים וחמש שנה, דנצי משמשת כאחות באשפוז יום אונקולוגיה בשערי צדק.

"יחס אישי, מתן טיפול עם חיוך, זמינות למטופלים גם מחוץ לשעות העבודה, לתת למטופל הרגשה כי הוא חשוב ואכפת לי ממנו", כל אלו מנתבים את דרכה.

"חשוב לי לתת למטופלים את הרגשה שהם יחידים ומיוחדים”. עבורה פרס דניאלי הוא מרגש: "אני מרגישה שהפרס שלי הוא כחלק מעבודת צוות טובה. משמח לקבל מהמטופלים משוב שנותן כח ואנרגיה להמשיך בעבודה".