קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > פרס דניאלי > מעל 120 אלף מצביעים ל'פרס דניאלי'

מעל 120 אלף מצביעים ל'פרס דניאלי'

מעל 120,000 איש הצביעו בשלושת החודשים האחרונים לאלפי רופאים במסגרת פרס 'הרופא המסור של המדינה', כך מתפרסם היום על ידי אנשי ועדת הפרס. ההצבעה שהחלה בתחילת חודש מרץ עתידה להיסגר בעוד פחות משבוע, אז יוכרז על 15 רופאי משפחה מכל קופות החולים בישראל שיזכו בפרס, אשר מוענק על שמה של דניאלי זוננפלד ז"ל ונקרא גם "פרס דניאלי".

בשיתוף פעולה יוצא דופן, כל קופות החולים בישראל החליטו השנה ליטול חלק במיזם. הזוכים בפרס מאותרים מתוך כחמשת אלפים רופאי משפחה באמצעות מערכת הצבעה – בה מטופלים ובני משפחותיהם יכולים לשגר המלצות על האמפתיה והלבביות של רופאי המשפחה שלהםהפרס הינו יוזמה של 'קרן דניאליובשיתוף עם משרד הבריאות.

במסגרת הקמפיין סביב הפרסשמתנהל במקביל בקופות החולים כלליתלאומיתמאוחדת ומכבינקראים מיליוני המטופלים הפוקדים את קופות החולים להמליץ על רופא המשפחה שלהם בכדי "לעודד ולטפח רפואה עם אמפתיהרפואה עם לב", כאשר לאתר הפרס ניתן להגיע באמצעות חיפוש בגוגל או בפייסבוק

בטופס ההמלצה האינטרנטי שהופץ במסגרת הקמפייןמלבד ציון שמו של הרופא המומלץנדרשים המטופלים לדרגו בשלושה פרמטרים שונים שנבחרו בהיוועצות עם רופאים ומטופלים: אנושיותהנוגעת בעיקר למידת הלבביות והאמפתיה שמפגין הרופאאדיבותשנסובה סביב מידת הנוחות שבה הרופא מעביר את הטיפול למטופלוגמישותשנועדה לבחון את מידת הפתיחות של הרופא לחוות דעת רפואיות נוספות ולגישות חדשותבכל אחד מהפרמטרים מתבקשים המטופלים לדרג את הרופא שלהם במדרג שבין 'טוב', 'טוב מאודו'יוצא מן הכלל'.

הפרס נוסד ומוענק לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ז"למתנדבת במחלקת אונקולוגיה לילדים בבית החולים 'שניידרשנהרגה לפני כשלוש שנים בתאונת דרכים בשובה מהתנדבותהפרס מוענק זה השנה השלישית ולראשונה לרופאי משפחהבשנה הראשונה (2016), הוא הוענק לרופאים במחלקות אונקולוגיה לילדים ובשנה השנייה (2017), לרופאים במחלקות אונקולוגיה למבוגריםטקס חלוקת הפרס נערך בבית הנשיא בירושליםבהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רוביריבליןשרים ואישי ציבור.

נועז בר נירמנכ"ל קופת חולים 'כללית', מציין כי "הקשר בין רופא המשפחה למטופלים הוא קשר מיוחד ואמיץ שראוי לציון מיוחדמטופלים קשורים מאוד לרופא או רופאת המשפחה שלהם המלווה אותם תקופת חיים שלמהמידי יום אני מקבל מכתבים נרגשים ממטופלים המבטאים את היחס המיוחד והקשר הזה ולכן אנחנו שמחים להצטרף ליוזמת "פרס דניאלי"".

ניסים אלוןמנכ״ל קופת חולים 'לאומיתמוסיף כי "לאומית שירותי בריאות מברכת על היוזמה החשובה של קרן דניאלי להענקת פרס לרופא המשפחה המסור של המדינה (…) בעומס המוטל כיום על רופאי המשפחה בקהילההשילוב של רופא מקצועי שגם קשוב ומסור ללקוחותיו מקבל משנה תוקף ואלו הרופאים שעובדים כיום בלאומית ומטפלים בלקוחותינולאור זאתאנו שמחים להשתתף במיזם יחד עם שאר קופות החולים בישראל ומשרד הבריאות".

זאב וורמברנדמנכ"ל קופת החולים 'מאוחדת': "פרס דניאלי לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ז"ל הוא מיזם ראוי המעודד מוטיבציה ומעלה על נס מסירות ונתינה אמיתית ומכל הלבמהיכרותי האישית עם מוטי זוננפלדאביה של דניאליועם חלק ממפעלי ההנצחה שהקים לזכר בתואני חש התפעמות רבה מהחסד הרב הנובע מהםמפעלים אלו לבטח מליצי יושר בשמים לזכרה של הבת דניאלי שהייתה מיוחדת במינההבחירה להעניק השנה את פרס לעוסקים ברפואת משפחה ראויה ומבורכתשכן חוזקה של מערכת הבריאות הציבורית הישראלית מבוסס על רפואת קהילה חזקה".

רן סערמנכ״ל קופת חולים 'מכבי': "מכבי גאה להיות שותפה ליוזמה של קרן דניאלי יחד עם קופות החולים האחרות לבחירת הרופאים המסורים של המדינהרפואה היא מקצוע הדורש מקצוענות ללא פשרות ואנושיות ללא מגבלותיש לנו רופאים מצוינים שעושים לילות כימים למען מטופליהםמבין הרופאים יש בוודאי מספר מצטיינים שעשו עבור המטופל שלהםעוד משהו שהוא מעבר לשגרה".