קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > פרס דניאלי > נתניהו, ליצמן, בנט ושקד חברו יחד בהצדעה לעשרת הרופאים האהובים בישראל

נתניהו, ליצמן, בנט ושקד חברו יחד בהצדעה לעשרת הרופאים האהובים בישראל


ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, חברו שלשום (ראשון) בהצדעה לעשרת רופאי המשפחה האהובים בישראל, זוכי ’פרס דניאלי – רפואה עם לב‘ לשנת 2018. הפרס הוענק לרופאים בטקס חגיגי שנערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות כחמש מאות איש.

הפרס הינו פרי יוזמתו של מוטי זוננפלד, מייסד 'קרן רא״ם' ו'קרן דניאלי', והוא מוענק לזכרה של בתו, דניאלי זוננפלד ז״ל, מתנדבת אהובה במחלקת אונקולוגיה לילדים בבית החולים 'שניידר', שנהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים בשובה מהתנדבות והיא בת 20. נתניהו, ליצמן, בנט ושקד ניצלו את ההזדמנות בכדי להוקיר את זכרה ומורשתה של דניאלי ז״ל ולברך על היוזמה.

הרופאים הזוכים נבחרו על ידי למעלה מ-150,000 מטופלים ובני משפחותיהם מתוך כ-5,400 רופאי משפחה בישראל מכל קופות החולים. הפרס מוענק זו השנה השלישית ולראשונה לרופאי משפחה. בשיתוף פעולה יוצא דופן, כל קופות החולים בישראל – כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי – החליטו ליטול חלק במיזם והפיצו בחודשים האחרונים בקרב מיליוני המטופלים הודעות המזמינות להצביע לרופא המשפחה שלהם, באמצעות מערכת הצבעה אינטרנטית המאפשרת לשגר המלצות על האמפתיה והלבביות של הרופאים. כמו כן, מאות קלפיות הוצבו במרפאות ברחבי הארץ לשם שיגור המלצות כתובות.

במפגש עם הרופאים שהתקיים בכנסת וקדם לטקס, ברך אותם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ״אני מברך אתכם על התרומה שלכם לבריאות הציבור. קראתי את הספר 'דניאלי שלי' והתרשמתי מהלב העצום של דניאלי ומרצון הנתינה שלה והמסירות הגדולה שלה וזה ברור שהיא הקרינה אור גדול. אתם, משפחת זוננפלד, בחרתם בדרככם להמשיך את האור הזה ואני חושב שהפרוייקט הזה הוא יוצא מן הכלל הוא משקף בדיוק את הרוח שלה וגם את הרוח של המשפחה. אני חושב שיש משהו מיוחד ברופאים שהם לא רק מקצועיים אלא גם קשובים ללב ולמצוקות החולים שלהם״ אמר נתניהו.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שהמיזם נערך בשיתוף פעולה עם משרדו, ציין כי ״מה שיש לנו ואין למקומות אחרים זה המגע האישי של רופאים. אנחנו רחמנים בני רחמנים וזה מוסיף הרבה לרפואה של החולים. אני מברך את פרס דניאלי אני חושב שהוא עושה צעד גדול לעודד את הרופאים להצטיין ואני מברך על כך״. שר החינוך נפתלי בנט סיפר באירוע כי ״אחד מהדברים שאני כשר חינוך מנסה להטמיע בילדי ישראל זה את ערך המאמץ. אין כוכב נולד יש כוכב מתאמץ. עבודה עקבית בכל תחום במוזיקה, במתמטיקה וכמובן בלימוד תורה. דניאלי הייתה יזמית של חסד. היא פעלה לתקן כל דבר שנראה לה שבור. כשהיא הייתה נכנסת לחדר זה היה כאילו הדליקו אור, היא הייתה ממש מאירה״.

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה כי ״במציאות של ביקורת בלתי נגמרת, דניאלי היתה כמו אלומת אור, כמו אי של נחמה. כשילד מגיע למצב שהוא צריך רופא, הוא מסתכל עליו כעל מושיע. הוא צריך דמות, שלא תענה רק על הצורך הרפואי אלא יתן גם מענה רגשי. ואין יותר מתאים מהפרויקט הזה להמשיך את דניאלי, שגם רצתה להיות רופאה וגם היה לה לב ענק.״

הטקס הונעם בשיריה של דניאלי ז״ל שהולחנו והושרו בידי הזמרים ישי ריבו, אהרן רזאל ועקיבא והונחה על ידי יהורם גאון, מנחה הטקס זו השנה השלישית ברציפות. עוד השתתפו בטקס: הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו, השר לענייני ירושלים, מורשת ואיכות הסביבה ח״כ זאב אלקין, ח״כ הרב ישראל אייכלר, ח״כ רויטל סויד, השר לשעבר אריאל אטיאס, השר לשעבר אלי ישי, השר לשעבר ונציב שירות המדינה בהווה הרב ד״ר דניאל הרשקוביץ, איש החסד ויו״ר עזרה למרפא הרב אלימלך פירר, מנכ״ל התעשייה האווירית יוסי וייס ונשיא אלביט בצלאל (בוצי) מכליס ועוד.
עשרת הרופאים הנבחרים (לפי סדר האל״ף-בי״ת): ד"ר מודי אגם, קופת חולים מכבי; ד"ר פנינה בסרגליק, קופת חולים מכבי; ד"ר צחי בר-ששת, קופות חולים מאוחדת ולאומית; ד"ר יוסף ג‘ובראן, קופת חולים כללית; ד“ר אירנה גרשון, קופת חולים כללית; ד"ר רות דרור, קופת חולים לאומית; ד"ר עלי הוואש, קופת חולים כללית; ד"ר הלל טרופ, קופת חולים מאוחדת; ד"ר גיל פלדמן, קופת חולים מכבי; ד"ר ברנדון סטיוארט-פרידמן, קופת חולים כללית.
צילום- אלי קובין.