קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > פרס דניאלי > שת"פ יוצא דופן: קופות החולים חברו יחד לבחירת "רופאים עם אמפתיה"

שת"פ יוצא דופן: קופות החולים חברו יחד לבחירת "רופאים עם אמפתיה"

כל קופות החולים בישראל ישתפו פעולה סביב פרס 'הרופא המסור של המדינה', הנודע בשם 'פרס דניאלי – רפואה עם לב'. הפרס שיצא לדרך בימים האחרונים יוענק לקבוצה נבחרת של רופאי משפחה מכל הארץ, אשר יאותרו מתוך כחמשת אלפים רופאים באמצעות מערכת הצבעה בה מטופלים ובני משפחותיהם יכולים לשגר המלצות על האמפתיה והלבביות של רופאי המשפחה שלהם. הפרס הינו יוזמה של 'קרן דניאלי' ובשיתוף עם משרד הבריאות.
 
בטופס ההמלצה האינטרנטי שמופץ במסגרת השקת הפרס, מלבד ציון שמו של הרופא המומלץ, נדרשים המטופלים לדרגו בשלושה פרמטרים שונים שנבחרו בהיוועצות עם רופאים ומטופלים: אנושיות, הנוגעת בעיקר למידת הלבביות והאמפתיה שמפגין הרופא; אדיבות, שנסובה סביב מידת הנוחות שבה הרופא מעביר את הטיפול למטופל; וגמישות, שנועדה לבחון את מידת הפתיחות של הרופא לחוות דעת רפואיות נוספות ולגישות חדשות. בכל אחד מהפרמטרים מתבקשים המטופלים לדרג את הרופא שלהם במדרג שבין 'טוב', 'טוב מאוד' ו'יוצא מן הכלל'.
 
במסגרת הקמפיין, שהושק במקביל בקופות החולים כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי, נקראים מיליוני המטופלים הפוקדים את קופות החולים להמליץ על רופא המשפחה שלהם בכדי "לעודד ולטפח רפואה עם אמפתיה, רפואה עם לב", כאשר לאתר הפרס ניתן להגיע באמצעות חיפוש בגוגל או בפייסבוק.
 
הפרס נוסד ומוענק לזכרה של דניאלי ז"ל. הפרס מוענק זה השנה השלישית ולראשונה לרופאי משפחה. בשנה הראשונה (2016), הוא הוענק לרופאים במחלקות אונקולוגיה לילדים ובשנה השנייה (2017), לרופאים במחלקות אונקולוגיה למבוגרים. טקס חלוקת הפרס נערך בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שרים ואישי ציבור.