קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > בית מדרש למורות

בית מדרש למורות

הדרכה בהוראת החומש והתנ"ך בבתי ספר

פרויקט 'בית מדרש למורות' הנו מיזם ייחודי בתחום החינוך. המטרה הנעלה העומדת לנגד עיני היוזמים הנה שימור תום הילדות, וחשיפת הטוב והיושר של ילדי ישראל, לאורם של סיפורי המקרא. כל זאת בכדי לזכות להמשיך ולהעמיד דורות של קדושה, טוהר וחסד. לצורך כך מתמקד הפרויקט בבניית והעמדת מחנכות, אשר עליהן האחריות החינוכית לדור הצעיר.

תכנית ההדרכה, חושפת את המורות למבט חדש, בהוראת החומש, לאור אמונת ישראל ודברי חכמים. הגישה המחודשת, הופכת את לימוד החומש ללימוד חי וחוויתי, המעורר הזדהות עם ערכים ומידות טובות בדרכי האבות. במסגרת המיזם, מגיע לחדר המורים רב מדריך, אחת לשבועיים. במהלך הפגישה עם הרב מקבלות המורות תכנים, רעיונות וכלים להוראת החומש. המפגש כולל גם הדרכה בהעברת נושאים מורכבים או טעונים, הכוונה בבחירת התכנים המודגשים בשיעור, וכלים ללימוד מעורר וחוויתי.

בעקבות המיזם, ניכרת אוירה רעננה של התחדשות בבתי הספר, התעוררות לאהבת התורה ולנתינה. הפרויקט משפיע על כלל האווירה הבית-ספרית, ומנווט אותה לערכיות והתחשבות. צוות המרצים בתכנית, כולל את הרב עמוס נתנאל, רב יורם אליהו, הרב גדי שר-שלום והרבנית עדית איצקוביץ'.

התכנית מתקיימת במקביל בשלושה מחוזות; ירושלים, רמת  גן וגבעת שמואל, ומוקדשת לזכרה של הנערה הישרה והטהורה, דניאלי זוננפלד ע"ה, שהיתה סמל לערכיות, נתינה ואהבת התורה והעם.