קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > קליניקת דניאלי

קליניקת דניאלי

הקליניקה למחקר ולטיפול בטראומה ובאבדן ע"ש דניאלי זוננפלד ז"ל, או בקיצור "קליניקת דניאלי", ממוקמת באוניברסיטת בר אילן ומופעלת על ידי המחלקה לפסיכולוגיה. הקליניקה מעניקה טיפולים פסיכולוגיים בחינם למיעוטי יכולת.

את הקליניקה מנהל פרופ' טוביה פרי, חבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה. הייחודיות של הקליניקה נעוצה בסוג הטיפול המוענק בה, אשר זכה לכינוי – "הטיפול הנרטיבי". פרופ' פרי מסביר כי "המטפלים בקליניקה מסייעים למטופלים להכיל את הטראומות שעברו באמצעות יצירת נרטיב מסודר וברור של האירוע הטראומתי שחוו ושילובו בתודעתם כחלק – שלילי אמנם אך ניתן להכלה – מהסיפור הכללי של חייהם". פרופ' פרי סיפר כי, לפי מחקרים שנערכו בנושא, עצם העובדה שהמטופל רואה ומרגיש כיצד המטפל חווה יחד איתו את הטראומה וכיצד המטפל מצליח להכיל אותה יש בה השפעה חיובית על המטופל ותמיכה ביכולת שלו להכיל את הטראומה שלו בעצמו.

"קליניקת דניאלי", על 8 מטפליה, מפתחת ומעניקה טיפולים חדשניים לאנשים ולקהילות אשר מתמודדים עם טראומה ועם אבדן. בתוך כך, הקליניקה מייצרת ערוץ של הזנה הדדית בין המחקר שנערך באוניברסיטה לבין הטיפול שנערך בקליניקה ומהווה מוקד ידע תיאורטי וקליני אשר מופץ לשטח באמצעות המטפלים הלומדים באוניברסיטה. הקליניקה מעניקה סיוע לצעירים ולמבוגרים שאיבדו את יקיריהם במחלה, בתאונה או כתוצאה ממוות טבעי, וכן לנשים שחוו לידה שקטה, חיילים ואזרחים נפגעי טראומה ובני משפחותיהם של חיילים שנפלו. כ-70% מהמטופלים שטופלו בקליניקה עד היום דווחו על שיפור משמעותי.

לפנייה ל"קליניקת דניאלי" לחצו כאן