קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > לימוד נשים בהושענא רבה לזכר דניאלי

לימוד נשים בהושענא רבה לזכר דניאלי

בהושענא רבה האחרון (תשע"ח) התקיים ערב לימוד תורני מיוחד לנשים, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל. בלימוד השתתפו כ-300 נשים מכל החוגים והמגזרים בבית 'מתן' ברעננה. יצויין כי בבית 'מתן' הוקדש חדר מיוחד לזכרה של דניאלי ז"ל ונקרא בשם 'שירת דניאלי'. במהלך השנה כולה, מתקיימים בחדר 'שירת דניאלי' שיעורים קבועים בתנ"ך, הלכה ומחשבה, שיעורי ריקוד, יוגה ומקהלה לנשים השרות שירים מהמקורות.

הרבנית אשרה קורן, ראש בית המדרש 'מתן' ברעננה פתחה את הערב בהזכירה את דניאלי ז"ל, "לכל חדר בבית זה יש שם. בכל חדר בבית זה מונצחת אישה. אך יש חדר אחד בו מונצחת נערה צעירה, דניאלי. לחדר זה מתכנסות מדי שבוע עשרות ילדות נערות ונשים כדי ללמוד, לשיר לרקוד ולתת מעוף לנשמתן. זהו חדר 'שירת דניאלי' ע"ש דניאלי זוננפלד, אשת חסד! נערה צעירה עם לב ענק, חכמה, מוכשרת, פעילה ויוזמת, שבחייה הקצרים הותירה רושם גדול בעולם. הערב, ליל חיתום הדין, בחרנו להקדיש את הלימוד לע"נ דניאלי זוננפלד ע"ה. יהי רצון שיהא בלימוד שלנו כאן הערב משום נחת רוח ועילוי לנשמתה, ותהא נשמתה מליצת יושר עבור כולנו".

קורן הזכירה את דבריו של רבי נחמן מברסלב, "דמעות פותחות שערים אבל הניגון מפיל חומות" והוסיפה כי "אנו מבקשים הערב לפתוח את שערי הלב כדי שיפתחו שערי שמים לתפילתנו בעת חיתום הדין". לאחר דבריה עלתה לשיר מקהלת נשות מתן. המקהלה נפגשת מדי שבוע בחדר 'שירת דניאלי'. את המקהלה מובילה בעיבוד וניצוח הגב' הדיה אלכסנדר.

בערב התקיים שיעור תורני מאת השופטת הרבנית פנינה נויבירט תחת הכותרת "לכל איש יש שם" ועסק במהות שמו של האדם וההשפעות של מעשיו על חייו בעולם הזה. שיעורה של הרבנית אשרה קורן עמד תחת הכותרת "חכמת בחוץ תרנה" ועסק במחלוקת שבין רבי יהודה הנשיא ורבי חייא, האם יש ללמד תורה רק בבית המדרש לקבוצה סגורה ומובחרת, או שיש ללמד תורה בשוק, כלומר להפיץ את התורה לכל מבקש? המסקנה הייתה שאלו ואלו דברי אלוקים חיים. מצד אחד יש לחשוש לדבריו של רבי ולשמור על המצוינות של התורה ולומדיה, ומצד שני כשיטת רבי חייא להנגיש את התורה לכל דורש.

את הערב חתמה חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא שדיברה על תפילת נשים לאורך הדורות, בליווי קטעי שירה ופיוטים של הזמרת והיוצרת חגית כפיר.