קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > 'קומת דניאלי' בישיבת שבי חברון

'קומת דניאלי' בישיבת שבי חברון

בחול המועד סוכות, תשע"ו, נחנך באירוע מרגש ורב משתתפים בנין הפנימיה החדש של ישיבת 'שבי חברון'. במהלך האירוע הוכרז על הקדשת קומה בבניין, לזכרה של דניאלי זוננפלד ע"ה, שנקטפה בדמי ימיה.

הזמנה שבי חברון

 קומת דניאלי

בחול המועד סוכות תשע"ו, נחנך באירוע מרגש ורב משתתפים בנין הפנימייה החדש של ישיבת 'שבי חברון'. במהלך האירוע נחנכה גם קומת פנימיה שהוקדשה לזכרה של דניאלי זוננפלד ע"ה, שנקטפה בדמי ימיה. תרומתם המשותפת של משפחות זוננפלד וטננבאום מרעננה.

ישיבת 'שבי חברון' מתייחדת במקום מושבה העתיק; בית רומנו, בעיר האבות חברון. בית רומנו נבנה בשנת תרל"ו, על ידי יהודי עשיר מטורקיה, וזכה להיות אכסניה של תורה במשך שנים ארוכות. בבניין התגורר בעל ה'שדי חמד' – רבי חזקיה מדיני זצ"ל, שאף הקים בו ישיבה. מאוחר יותר נקנה בית רומנו על ידי האדמו"ר מלובביץ' ושכנה בו ישיבת 'תורת אמת', הישיבה הראשונה של חב"ד בארץ.

כיום, זוכה הבית למשכנה של ישיבת 'שבי חברון', בראשות הרב בלייכר והרב אתרוג. בישיבת לומדים כיום במסירות נפש ובהתמדה כ-300 תלמידים, ובהם כשבעים אברכים. הישיבה רואה לעצמה זכות להעמיד דור של תלמידי חכמים, מנהיגות קרובה וקשובה ללב העם, מתוך עומקה של הלכה ואמונה. ערך מיוחד קיים בכך, שמסר האחדות סביב הערכים החינוכיים והלאומיים, עולה ומתפשט מעיר האבות, שורשי האומה.

סרט חנוכת הבית ישיבת 'שבי חברון'

.

דברי מוטי זוננפלד באירוע חנוכת הבית בישיבת 'שבי חברון'