קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > לזכר החברה: מסייעת לעניים בברזיל

לזכר החברה: מסייעת לעניים בברזיל

ספיר אופיר בת ה-24 הצטרפה למשלחת תרמילאים המתנדבת בפאבלות של ריו דה ז'נרו, לזכרה של חברתה הטובה ביותר שנולדה בעיר. השתיים הכירו לפני 16 שנה אך תאונת דרכים קטלנית קטעה את הקשר המיוחד שהיה ביניהן, כזה שלדברי ספיר אפיין אחיות.

במשך 13 שנות היכרותן, ספיר אופיר בת ה-24 מרעננה האמינה שהחברות הטובה שלה עם דניאלי זוננפלד תימשך לנצח. נקודת המפנה אירעה לפני שלוש שנים, ממש לפני חג הפורים, כשדניאלי נהרגה בתאונת דרכים קטלנית בשובה מהתנדבות בשניידר. המוות הקשה הותיר בספיר פצע עמוק והיא החליטה שהיא מוכרחה לתרגם את הכאב לתרומה לחברה. כך קרה שלאחרונה החליטה להצטרף למשלחת של תרמילאים המתנדבים בפאבלות בריו דה ז'נרו בברזיל, משלחת הנקראת על שמה של דניאלי ז"ל, שכן מדובר בעיר הולדתה.

ספיר ודניאלי הכירו לפני 16 שנה אחרי שעלתה לארץ, ובהספד המרגש שנשאה שנה לאחר מותה של דניאלי סיפרה ספיר שהן ראו אחת בשנייה אחיות. "אני זוכרת שבאותו היום שהיינו בחוף ועצרנו ל"סלפי" קטן, מישהי עברה ושאלה אותנו אם אנחנו אחיות. עצרנו והסתכלנו אחת על השנייה, מחויכות מאוזן לאוזן והשבנו כן בלי הסברים נוספים".

בימים אלה פועלת בפאבלות של ריו דה ז'נרו משלחת של 25 תרמילאים בוגרי צבא מישראל שבחרו להוסיף חלק התנדבותי ל"טיול הגדול". המשלחת פועלת בשיפוץ בתי ספר בפאבלות ובלימוד חשבון ואנגלית עם ילדי שכונות העוני במסגרת עמותת "לוחמים ללא גבולות".

הפעילות של ספיר וחבריה מתקיימת במרכז הקהילתי של שכונת פאבונה הממוקמת בפאתי ריו. מדי יום מעבירים ספיר וחברי המשלחת שיעורים במגוון נושאים לילדים בפאבלות הסמוכות ונעזרים בצעירי הקהילה היהודית כמתרגמים.

"לוחמים ללא גבולות" הוקמה בשנת 2014 על ידי שלושה קצינים מיחידת דובדבן אשר במהלך הטיול הגדול שלהם במזרח הרחוק נחשפו לכמות העצומה של התרמילאים הישראלים המטיילים במדינות העולם השלישי והקימו את העמותה כדי למנף תשתית זו להצגת פניה היפות של ישראל בעולם, באמצעות עשייה התנדבותית. יו״ר העמותה הוא האלוף (במיל׳) אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר ומנכ״ל אל על. כיום, התנאי היחיד להצטרפות למשלחות "לוחמים ללא גבולות" הוא התנדבות מקדימה בישראל במסגרתה מתנדבת כל משלחת במשך שלושה ימים בכפרי נוער שונים בישראל, ורק לאחריה היא יוצאת להתנדבות בחו"ל.

גילי כהן, מייסד "לוחמים ללא גבולות", מציין כי "מאז התחלנו את הפעילות לפני פחות מארבע שנים, זוהי כבר המשלחת ה-13. במקביל לברזיל יוצאות מדי שנה משלחות להודו, נפאל, דרום אפריקה, גואטמלה, מקסיקו, ארגנטינה ואתיופיה, זאת לאחר חובת ההשתתפות בהתנדבות בכפרי הנוער בישראל במסגרת פרויקט "קודם בארץ" שלנו".

לדבריו, "מדובר בהזדמנות מצוינת עבור חיילים וחיילות משוחררים לשלב פעילות ערכית עם הטיול שלאחר הצבא, בדגש על הצגת פניה האמיתיות של ישראל בעולם. כל משלחת שאנו מוציאים נקראת על שם חיילים שנפלו במהלך שירותם הצבאי או בני השירות הלאומי שאינם עוד איתנו היום. עבורנו זהו כבוד גדול לשאת את שמה של דניאלי ז״ל שהייתה בעצמה סמל של חסד ונתינה".

קרדיט לתמונות: אתר ׳לוחמים ללא גבולות׳

לינק לכתבה המקורית