קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > ליצמן בטקס פרס רופאי המשפחה: ״מה שיש לנו ואין למקומות אחרים זה המגע האישי של רופאים. אנחנו רחמנים בני רחמנים.״

ליצמן בטקס פרס רופאי המשפחה: ״מה שיש לנו ואין למקומות אחרים זה המגע האישי של רופאים. אנחנו רחמנים בני רחמנים.״

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן נפגשו אתמול (ראשון) בכנסת עם עשרת רופאי המשפחה זוכי ‘פרס דניאלי – רפואה עם לב’ לשנת 2018.

הרופאים נבחרו על ידי למעלה מ-150 אלף מטופלים ובני משפחותיהם מתוך כ-5,000 רופאי משפחה בישראל, מכל קופות החולים, לאחר שדורגו בהתאם לאמפתיה והיחס האישי שהם מעניקים למטופליהם.

תמונות מטקס פרסי רופאי המשפחהראש הממשלה נתניהו אמר:״אני רוצה להגיד לכם שבשום מצב אינני רוצה שייעלם הצורך במגע האנושי היסודי הזה. כי עם כל המיכון, האוטומציה והדיגיטציה, בני אדם אינם מכונות ולכן נידרש לבני אדם שיטפלו בבני אדם ואתם מייצגים את בני האדם האלה ואת נפש האדם״ אמר ראש הממשלה לרופאים הזוכים.

  • סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן הוסיף: ״אתם נמצאים בחזית הטיפול במגע יום יומי עם המטופלים, ואתם שליחי הציבור שמביאים מזור ומרפא. המגע הראשוני שלכם עם המטופלים הוא חלון הראווה של מערכת הבריאות וזכייתכם בפרס היא דוגמא ומופת לשים את האדם והמטופל במרכז.
  • סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ציין כי ״מה שיש לנו ואין למקומות אחרים זה המגע האישי של רופאים. אנחנו רחמנים בני רחמנים וזה מוסיף הרבה לרפואה של החולים. אני מברך את פרס דניאלי אני חושב שהוא עושה צעד גדול לעודד את הרופאים – בכל המקומות, בכל המגזרים, בכל השכבות – אני חושב שזה יתן עידוד גדול לרופאים להצטיין ואני מברך על כך״.

פרס דניאלי הוקם לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ז״ל שנהרגה בתאונת דרכים לפני כשלוש וחצי שנים בשובה מהתנדבות בבית החולים שניידר עם ילדים חולי סרטן בעודה בת 20.

ראש הממשלה התייחס בדבריו למהפכה הדיגיטלית הצפויה בעולם הרפואי. ״אנחנו עומדים בפני אפשרות של מהפכה בריאותית הגדולה ביותר מאז המאה ה-19 וזו מהפכת הבריאות הדיגיטלית. אני בדרך כלל ממעיט להשקיע בחידושים, אבל בחרתי לעשות את זה בנושא הסייבר ובחרנו לעשות את זה יחד בנושא של בריאות דיגיטלית מכיוון שיש למדינת ישראל מאגר נתונים ממוחשב ייחודי של הרקורד הרפואי של 98 אחוז מאזרחי ישראל. זה מאגר נתונים שאין כדוגמתו כמעט בשום מקום בעולם. אנחנו בחרנו להשקיע בזה מיליארד שקל בכדי לאפשר מאגר נתונים תלת מימדי (…) זה דבר עוצמתי מאוד בפוטנציה. אנחנו רוצים להריץ על זה כל מיני אלגוריתמים. זה שם אותנו במצב ייחודי שאנחנו יכולים להביא רפואה פרסונאלית וגם רפואה מונעת. אנחנו עומדים בפני פריצה גדולה מאוד להערכתי״ אמר ראש הממשלה והוסיף כי ״אני מברך אתכם על התרומה שלכם לבריאות הציבור. קראתי את הספר 'דניאלי שלי' והתרשמתי מהלב העצום של דניאלי ומרצון הנתינה שלה והמסירות הגדולה שלה וזה ברור שהיא הקרינה אור גדול. אתם, משפחת זוננפלד, בחרתם בדרככם להמשיך את האור הזה ואני חושב שהפרוייקט הזה יוצא מן הכלל. הוא משקף בדיוק את הרוח שלה וגם את הרוח של המשפחה. אני חושב שיש משהו מיוחד ברופאים שהם לא רק מקצועיים אלא גם קשובים ללב ולמצוקות החולים שלהם״.

אביה של דניאלי מוטי זוננפלד הודה לראש הממשלה וסיפר כי ״אלה הרופאים המסורים של מדינת ישראל מתוך 5400 רופאי משפחה, אלה המלאכים בלבן. הרופאים היושבים כאן קיבלו מאות המלצות על הצד האנושי של עבודתם שחשוב לא פחות מהצד הטכני ברפואה. זה אחד הפרוייקטים שיזמנו לזכרה של דניאלי שהייתה אמורה להיות היום בשנה הרביעית בלימודי רפואה״

לינק לכתבה