קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > "לכל אחת מכן יש זכות למשפחה"

"לכל אחת מכן יש זכות למשפחה"

עמותת "בת מלך" חנכה מקלט מורחב לנשים דתיות וחרדיות נפגעות אלימות. "מאמינים מספיק כדי להמשיך ולחלום".

עמותת "בת מלך", המפעילה מקלטים לנשים נפגעות אלימות וילדיהן מהקהילה הדתית-חרדית, חנכה השבוע את המקלט המורחב באזור ירושלים, ובכך הכפילה את מספר הנשים והילדים שיוכלו לקבל מענה בשעת הצורך.

עלות הרחבת המקלט והתאמתו לשהות של 12 משפחות במקביל, הסתכמה בשמונה מיליון ש"ח, אשר גויסו באמצעות תרומות.

באירוע חנוכת המקלט השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, איש העסקים הרב מוטי זוננפלד, יו"ר עמותת בת מלך עו"ד צילית יעקובסון, ומייסד ומנכ"ל עמותת בת מלך עו"ד נח קורמן.

הרב לאו קבע בפתח המקלט את המזוזה בשליחותן של הנשים השוהות בו, ואיחל להן כי יצאו מהמקלט במהרה כשהן מחוזקות ומתוך בחירה מלאה שלהן.

עו"ד נח קורמן, מנכ"ל "בת מלך", אמר "זוהי חנוכת הבית שאנו עורכים כאן בפעם השניה. חנוכת הבית הראשונה התקיימה כאן לפני 18 שנים כאשר פתחנו כאן את המקלט הראשון. באותו אירוע, כשעוד לא הבנו וידענו איך נשרוד אפילו את השנה הראשונה, ציטטתי את תפילת שלמה בחנוכת בית המקדש הראשון.

"שלמה המלך התפלל וביקש שבית המקדש יהיה מרכז הקשר בין בקשות עם ישראל ואף הגויים מצד אחד לבין ברכות ה' מהצד השני. אף אנחנו מתפללים שהבית הזה יהיה כתובת לנשים שזקוקות לו וכאן תמצא להן הישועה והגאולה".

עו"ד צילית יעקובסון, יו"ר עמותת בת מלך, אמרה "בתקופה בה מוסדות לנשים נפגעות אלימות במשפחה נמצאים במחסור של משאבים, עמותת בת מלך עשתה את הבלתי ייאמן וסיימה את הרחבת המקלט בירושלים. הרחבה זו אפשרה לנו להכפיל את אוכלוסיית המקלט. בכך אנו יכולים לסייע ליותר נשים וילדיהן לצאת מהתופת האלימה אל מקום מסתור מוגן, בו הן יכולות להתחיל חיים חדשים. אני מודה לשותפים לדרך, לתורמים ולזכות לקחת חלק מעשייה כמו זו בבת מלך".

עינת אנגלמן, מנהלת המקלט, סיפרה כי "הבית הזמני הזה נועד לחנוך בתים רבים, חלומנו שנשים ייצאו מכאן עם כוחות מחודשים וימצאו את הדרך לאהוב את עצמן ולבנות חיים בהם יוכלו להעניק ולקבל אהבה. אנחנו מפוכחים מספיק כדי לדעת כמה קשה להגשים את החלום, אבל מאמינים מספיק כדי להמשיך ולחלום".

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "בת מלך היא בית במובן הבסיסי ביותר לנשים, שבאומץ וכח אדירים בוחרות לעצור ולשנות את חייהן וחיי ילדיהן. בית להווה ועתיד טובים, שמחים ומשמעותיים יותר. אני מתפללת שכל אחת מהנשים תימצא את הכוחות לבנות זוגיות ומשפחתיות חדשה, זוהי זכות יסוד שכל אחת זכאית לבחור ולהגשים בחייה. אני מאמינה גדולה בזוגיות ומשפחה כעוגן בחיים של כל אחת ואחד מאיתנו".

בסיום האירוע המרגש ירד הרב לאו לבית הילדים, חילק להם ממתקים ושוחח עימם ארוכות ובגובה העיניים על חג החנוכה המתקרב ובא.

לינק לכתבה המקורית