קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > נשיא המדינה אירח הערב במשכנו את טקס הענקת "פרס דניאלי"

נשיא המדינה אירח הערב במשכנו את טקס הענקת "פרס דניאלי"

בבית הנשיא בירושלים נערך הערב (ראשון) טקס הענקת "פרס דניאלי" שניתן השנה לראשונה ל-16 אנשי צוות רפואי מתחום אונקולוגית ילדים, הכוללים רופאים, רופאות ואחיות.

באירוע השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הבריאות יעקב ליצמן, שרת המשפטים איילת שקד, מנהלי בתי החולים תל השומר, הדסה, רמב"ם, איכילוב וסורוקה ומנהלי מחלקות המטו-אונקולוגיה.

"פרס דניאלי" לרפואה עם לב בא להוקיר ולהעלות על נס את האנושיות והמסירות של הרופאות, הרופאים, האחיות והאחים המצטיינים בטיפולם בחולים שתחת השגחתם.

הפרס נוסד לזכר דניאלי (דניאלה) זוננפלד ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים במהלך שירות לאומי במחלקה האונקולוגית לילדים בבית החולים שניידר.

בדבריו סיפר הנשיא ריבלין כי על אף שלא הכיר את דניאלה ז"ל, שמע רבות על אישיותה המיוחדת במפגש שקיים עם אביה וכי חייה הקצרים היו רוויי נתינה. הנשיא ציין בדבריו כי במסורת הרפואית היהודית הושם דגש רב לא רק על מקצועיותו של הרופא אלא גם על טוב ליבו, רחמיו, ומסירותו והקשבתו לכאבו של החולה.

"הפרס ניתן לרופאים ואנשי צוות רפואי שמשדרים אדיבות לב, חמלה, ומסירות נפש, התכונות הללו אינן עניין של מה-בכך. בתוך תלאות היומיום ומורכבות המקצוע ניצבים כמגדלור, רופאות, רופאים ואנשי צוות רפואי המצליחים לשלב בין טיפול מקצועי לבין מגע אנושי, חם ואוהב", אמר ריבלין.

לדבריו, לעיתים קרובות מדי אנו ממעיטים בכוחם של נגיעה, חיוך, מילה טובה, אוזן קשבת, מחמאה כנה, או המעשה הקטן ביותר של אכפתיות. "אך עלינו לזכור כי לכל אלו יש את הפוטנציאל לשנות חיים. פעמים רבות, יחס הומאני שווה הרבה יותר מכל בדיקה רפואית או תרופה".

לכתבה המלאה לחץ כאן

%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%a5-7

3c9a1615