קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > נשיא המדינה אירח הערב במשכנו את הענקת "פרס דניאלי"

נשיא המדינה אירח הערב במשכנו את הענקת "פרס דניאלי"

"הפרס ניתן לרופאים ואנשי צוות רפואי שמשדרים אדיבות לב, חמלה, ומסירות נפש, התכונות הללו אינן עניין של מה-בכך".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח הערב, יום ראשון, כ"ד אדר ב', 3 באפריל, אירוע להענקת "פרס דניאלי" שניתן השנה לראשונה ל-16 אנשי צוות רפואי מתחום אונקולוגית ילדים, הכוללים רופאים, רופאות ואחיות. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן, מנהל בית החולים שניידר לילדים, פרופ' יוסף פרס, ומוטי זוננפלד (Elio Moti Sonnenfeld)
"פרס דניאלי" לרפואה עם לב בא להוקיר ולהעלות על נס את האנושיות והמסירות של הרופאות, הרופאים, האחיות והאחים המצטיינים בטיפולם בחולים שתחת השגחתם. הפרס נוסד לזכר דניאלי (דניאלה) זוננפלד ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים במהלך שירות לאומי במחלקה האונקולוגית לילדים בבית החולים שניידר.
בדבריו סיפר הנשיא כי על אף שלא הכיר את דניאלה זוננפלד ז"ל, שמע רבות על אישיותה המיוחדת במפגש שקיים עם אביה וכי חייה הקצרים היו רוויי נתינה. הנשיא ציין בדבריו כי במסורת הרפואית היהודית הושם דגש רב לא רק על מקצועיותו של הרופא אלא גם על טוב ליבו, רחמיו, ומסירותו והקשבתו לכאבו של החולה. "הפרס ניתן לרופאים ואנשי צוות רפואי שמשדרים אדיבות לב, חמלה, ומסירות נפש, התכונות הללו אינן עניין של מה-בכך. בתוך תלאות היומיום ומורכבות המקצוע ניצבים כמגדלור, רופאות, רופאים ואנשי צוות רפואי המצליחים לשלב בין טיפול מקצועי לבין מגע אנושי, חם ואוהב. לעיתים קרובות מדי אנו ממעיטים בכוחם של נגיעה, חיוך, מילה טובה, אוזן קשבת, מחמאה כנה, או המעשה הקטן ביותר של אכפתיות. אך עלינו לזכור כי לכל אלו יש את הפוטנציאל לשנות חיים. פעמים רבות, יחס הומאני שווה הרבה יותר מכל בדיקה רפואית או תרופה."
מדברי שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן באירוע: "חכמינו אומרים המציל נפש אחת בישראל כאילו קיים עולם מלא. מה זה הלשון 'עולם מלא'? יש הרבה פשטים. פשט הוא כאשר מצילים מישהו, מצילים אותו אבל גם את משפחתו, זה ה'מלא'. בספרים, 'מלא' זה אותו, וגם דורות שייוולדו אחריו. יש את החולה ויש את בני המשפחה שסובלים ייסורים, לא ישנים, ונמצאים בבית החולים. כך גם כשהפסדנו את דניאלה, הפסדנו לא רק אותה, אלא את המשפחה מסביב, והדורות הבאים של עשייה. ראוי להקים משהו לזכרה, כך שלפחות את הפעילות שרצתה לעשות לעתיד ניתן יהיה להמשיך."
מדברי מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ז"ל: "החפץ חיים כותב בספרו 'אהבת חסד', על הדגש שהנביא מיכה כותב על חסד כאהבת חסד. דניאלי שלנו פשוט אהבה לעשות חסד מאז ומתמיד. חסד עם הזולת. ומצאה בשנים האחרונות לחייה הקצרים הזדמנות מצוינת גם במחלקה בשניידר וגם עם נוער בסיכון בעכו. בפרשת השבוע אשר עוסקת במיתתם של בני אהרון, שאיבד שניים מתוך ארבעת ילדיו, נכתב "וידום אהרון". מה פירוש תגובה זו? הרשב"ם אומר כי כאשר הגיע משה לנחם את אהרון אמר לו להמשיך בעבודתו ולא להפסיקה, כי זו נחמתו. אנחנו מנסים לזכרה של דניאלי, שכל כך מתגעגעים אליה וכל כך קשה בלעדיה גם עכשיו, שנה וחודש אחרי שנקלחה מאתנו, לעשות דברים שלפי הבנתנו הייתה היא מאד שמחה לעשות בעצמה אם הייתה כאן."
.

%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%90%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94