קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > פרס דניאלי: בואו לבחור המועמדים על "רפואה עם לב"

פרס דניאלי: בואו לבחור המועמדים על "רפואה עם לב"

זו השנה השנייה שאלפי מטופלים באונקולוגיה יבחרו את הרופאים, אחיות וחברים נוספים בסגל מחלקות האונקולוגיה בבתי החולים בארץ, על מסירותם מעבר לדרישות תפקידם. הפרס נקרא ע"ש דניאלי זוננפלד ז"ל שנהרגה בגיל 20 בחזרה לביתה מהתנדבות בבית חולים.

מעל 4,000 מטופלים במחלקות אונקולוגיה בבתי החולים ברחבי הארץ כבר שלחו במהלך החודש האחרון המלצות על רופאים, אחיות וחברים נוספים בסגל מחלקות האונקולוגיה, ל’פרס דניאלי’, המוענק על “רפואה עם לב”.

 

הפרס עתיד להיות מוענק במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן בחודש אפריל בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות שרים וראשי מערכת הרפואה בישראל.

 

בתהליך בחירת הפרס משתתפות השנה מחלקות האונקולוגיה למבוגרים מכל בתי החולים בארץ, בכלל זה: איכילוב, אסותא, אסף הרופא, בילינסון, ברזילי, הדסה, הלל יפה, העמק, וולפסון, זיו, כרמל, מאיר, נהריה (גליל), סורוקה, פוריה, קפלן, רבין (השרון), רמב”ם, שיבא (תל השומר), ושערי צדק.

 

"האנושיות משפיעה על הרפואה"

אחת הממליצות ל’פרס דניאלי’ לשנת 2016, היא אמא לילדה שמטופלת במחלקה האונקולוגית מזה כשנתיים וחצי. היא מספרת על הרופאה שעליה המליצה. “לפני טיפול מסוים שהיה צריך להתבצע בצום וזאת בזמן שהילדה נטלה הרבה מאוד סטרואידים שגורמים לתחושה של רעב, היה קשה מאוד לראות את הסבל של הילדה. הרופאה נעמדה לידה ושאלה אותה: ‘אחרי הטיפול מה תרצי לאכול?’. הילדה הסתכלה עליה ואמרה לה בחצי חיוך: ‘טוסט עם הרבה גבינה צהובה’. יצאנו מחדר התאוששות והרופאה עמדה שם ובידה צלחת עם טוסט ובו הרבה גבינה צהובה, ממש כמו שהילדה חלמה”.

 

“זה מראה, בעיניי, שהרופאים נמצאים שם לא רק בשביל לקבוע את מהלך הטיפול אלא בשביל לתרום עוד להחלמה על ידי האנושיות המדהימה. המיזם הזה של ‘פרס דניאלי’ איפשר לי כאמא להעלות על נס את האנושיות הזאת של הצוות הרפואי (…) אנחנו בחרנו בבית החולים בגלל המקצועיות שלו אבל סופו של דבר אנחנו מדי מפגש נוכחנו לראות כמה האנושיות משפיעה על הרפואה", היא מספרת.

טקס הענקת הפרס בשנה שעברה.  (צילום: אלי קובין)

35 פרויקטים ברחבי הארץ לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל

הפרס, המוענק זה השנה השנייה, קרוי על שמה של דניאלי זוננפלד ז”ל, מתנדבת במחלקת האונקולוגיה של בית החולים שניידר שנהרגה בתאונת דרכים לפני כשנתיים בדרכה חזרה מההתנדבות, והיא בת 20 בלבד. בשנה שעברה הוענק הפרס לראשונה בטקס דומה בבית הנשיא לרופאים ולאחיות במחלקות אונקולוגיה לילדים.

הפרס הינו פרי יוזמת ‘קרן דניאלי’ אשר הוקמה לזכרה של דניאלי ז”ל על ידי אביה, מוטי זוננפלד, ובני משפחתה, והוא מוענק בשיתוף פעולה מלא ובתמיכת משרד הבריאות. לצד חלוקת הפרס מדי שנה הקרן פעילה בתחומי הרפואה והחינוך, בהם הינה יוזמת ומסייעת כיום בלמעלה מ-35 פרויקטים שונים לזכרה של דניאלי ז”ל, בארץ ובחו"ל.

כמתנדבת דניאלי נודעה כבעלת גישה אישית ולבבית במיוחד למטופלים במחלקת האונקולוגיה, ובני משפחתה רואים בהענקת ‘פרס דניאלי’ על שמה – שימור מורשתה וטיפוחה. לצד זאת, דניאלי הייתה אמורה להתחיל בלימודי רפואה באוניברסיטת באר שבע, בכדי להמשיך וליישם את גישתה המיוחדת אל המטופלים בחיים המקצועיים שרצתה לעצמה.