קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > חברה ורווחה > השומר החדש – תכנית דניאלי

השומר החדש – תכנית דניאלי

השומר החדש – הוקם בשנת 2007 על ידי קבוצת מתנדבים אוהבי הארץ בכדי לשמור על אדמות המדינה תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית.

 

מאז הקמתו השומר-החדש מחזק את תחושת אהבת הארץ בקרב עשרות אלפי מתנדבים המסייעים למאות חקלאים וגופים ארציים לטובת שמירה על אדמות המדינה, כל זאת תוך שיח ולימוד ערכי-הציונות המעניק חווית בירור וגיבוש הזהות האישית והלאומית.

'תכנית דניאלי' – 'לעבדה ולשמרה'

לעבדה ולשמרה הינו מסע חינוכי-חקלאי ייחודי לתלמידי כיתות י',  במסגרת מיזם משותף של משרד החינוך וארגון 'השומר החדש'. מטרתו לחבר את התלמידים לעולם החקלאות, לעורר ולחזק את תחושת השייכות והאחריות כלפי החברה והעם, דרך ערכי הציונות, אהבת הארץ והערבות ההדדית.

במפעל חינוכי זה, משולבת יחידת תוכן ייעודית לזכרה של דניאלי ביום האחרון למסע שנקרא "יום הנוטע", שעוסק ביכולת של התלמידים להשפיע ולתרום לחברה.

יחידת התוכן נפתחת בסיפורה האישי ובתיאור פועלה יוצא הדופן של דניאלי, בהתנדבות, בנתינה ובאהבת האדם, ערכים שהובילו אותה בחייה. משם נסללת הדרך לסיפור הקולקטיבי בדגש על יישום הלכה למעשה של המסר שאומר: "את הטוב הזה צריך להמשיך…"

יחידת תוכן זו פותחה ע"י מחלקת התוכן של הארגון ובשותפות עם קרן דניאלי.

בהמשך ישיר לחזון של ארגון השומר החדש: הארגון פועל לייחד מסעות (יומיים) למגזר החרדי בהם ישולבו תכנים המתיחסים למצוות התלויות בארץ,  לימוד מתוך סדר זרעים והתלמוד הירושלמי, בשילוב עבודת אדמה הלכה למעשה ולינה בשטח ללילה אחד.

מספר מסעות שנעשו עם  ישיבות תורניות לאורך השנה שהסתיימו בהצלחה רבה, זוהה צורך משותף ואמיתי להתנדבות חקלאית משמעותית וערכית ובחוויה מהסוג הזה.