קרן דניאלי

קרן דניאלי > חדשות ועדכונים > פרס דניאלי > מעל 150 אלף מצביעים לפרס "הרופא המסור של המדינה"

מעל 150 אלף מצביעים לפרס "הרופא המסור של המדינה"

 

 

מעל 150,000 איש הצביעו בארבעת החודשים האחרונים לאלפי רופאים במסגרת פרס 'הרופא המסור של המדינה'. ההצבעה שהחלה בתחילת חודש מרץ נמשכה עד לסוף חודש יוני. ביום האחרונים, בתום עיבוד התוצאות הרבות נבחרו 10 רופאי משפחה מכל קופות החולים בישראל שיזכו בפרסהפרס מוענק על שמה של דניאלי זוננפלד ז"ל ונקרא גם "פרס דניאלי". הפרס הינו יוזמה של 'קרן דניאליובשיתוף עם משרד הבריאות.


דניאלי זוננפלד ז"למתנדבת במחלקת אונקולוגיה לילדים בבית החולים 'שניידר', נהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים בשובה מהתנדבות. הפרס מוענק זה השנה השלישית ולראשונה לרופאי משפחהבשנה הראשונה (2016), הוא הוענק לרופאים במחלקות אונקולוגיה לילדים ובשנה השנייה (2017), לרופאים במחלקות אונקולוגיה למבוגריםטקס חלוקת הפרס ייערך בעוד כשבוע בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות שר הבריאות, הרופאים, בני משפחותיהם וחבריה של דניאלי ז״ל.

בשיתוף פעולה יוצא דופן, כל קופות החולים בישראל החליטו ליטול חלק במיזם. הזוכים בפרס אותרו מתוך כחמשת אלפים רופאי משפחה באמצעות מערכת הצבעה – בה מטופלים ובני משפחותיהם יכלו לשגר המלצות על האמפתיה והלבביות של רופאי המשפחה שלהם

 

במסגרת הקמפיין סביב הפרסשהתנהל במקביל בקופות החולים כלליתלאומיתמאוחדת ומכבינקראו מיליוני המטופלים הפוקדים את קופות החולים להמליץ על רופא המשפחה שלהם בכדי "לעודד ולטפח רפואה עם אמפתיה,רפואה עם לב" 

 

בטופס ההמלצה האינטרנטי שהופץ במסגרת הקמפייןמלבד ציון שמו של הרופא המומלץנדרשו המטופלים לדרגו בשלושה פרמטרים שונים שנבחרו בהיוועצות עם רופאים ומטופלים: אנושיותהנוגעת בעיקר למידת הלבביות והאמפתיה שמפגין הרופאאדיבותשנסובה סביב מידת הנוחות שבה הרופא מעביר את הטיפול למטופלוגמישותשנועדה לבחון את מידת הפתיחות של הרופא לחוות דעת רפואיות נוספות ולגישות חדשותבכל אחד מהפרמטרים מתבקשים המטופלים לדרג את הרופא שלהם במדרג שבין 'טוב', 'טוב מאודו'יוצא מן הכלל'.

 


תגובות מאת מנכ"לי ארבע קופות החולים:

נועז בר נירמנכ"ל קופת חולים 'כללית', מציין כי "הקשר בין רופא המשפחה למטופלים הוא קשר מיוחד ואמיץ שראוי לציון מיוחדמטופלים קשורים מאוד לרופא או רופאת המשפחה שלהם המלווה אותם תקופת חיים שלמהמידי יום אני מקבל מכתבים נרגשים ממטופלים המבטאים את היחס המיוחד והקשר הזה ולכן אנחנו שמחים להצטרף ליוזמת "פרס דניאלי"".

 

ניסים אלוןמנכ״ל קופת חולים 'לאומיתמוסיף כי "לאומית שירותי בריאות מברכת על היוזמה החשובה של קרן דניאלי להענקת פרס לרופא המשפחה המסור של המדינה (…) בעומס המוטל כיום על רופאי המשפחה בקהילה,השילוב של רופא מקצועי שגם קשוב ומסור ללקוחותיו מקבל משנה תוקף ואלו הרופאים שעובדים כיום בלאומית ומטפלים בלקוחותינולאור זאתאנו שמחים להשתתף במיזם יחד עם שאר קופות החולים בישראל ומשרד הבריאות". 

 

זאב וורמברנדמנכ"ל קופת החולים 'מאוחדת': "פרס דניאלי לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ז"ל הוא מיזם ראוי המעודד מוטיבציה ומעלה על נס מסירות ונתינה אמיתית ומכל הלבמהיכרותי האישית עם מוטי זוננפלדאביה שלדניאליועם חלק ממפעלי ההנצחה שהקים לזכר בתואני חש התפעמות רבה מהחסד הרב הנובע מהםמפעלים אלו לבטח מליצי יושר בשמים לזכרה של הבת דניאלי שהייתה מיוחדת במינההבחירה להעניק השנה את פרסלעוסקים ברפואת משפחה ראויה ומבורכתשכן חוזקה של מערכת הבריאות הציבורית הישראלית מבוסס על רפואת קהילה חזקה".  

 

רן סערמנכ״ל קופת חולים 'מכבי': "מכבי גאה להיות שותפה ליוזמה של קרן דניאלי יחד עם קופות החולים האחרות לבחירת הרופאים המסורים של המדינהרפואה היא מקצוע הדורש מקצוענות ללא פשרות ואנושיות ללא מגבלותיש לנו רופאים מצוינים שעושים לילות כימים למען מטופליהםמבין הרופאים יש בוודאי מספר מצטיינים שעשו עבור המטופל שלהםעוד משהו שהוא מעבר לשגרה".