קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > "נפש דניאלי"

"נפש דניאלי"

נפש דניאלי אולם הרצאות במדרשת זיו

מדרשת זיו, הוקמה באביב תשע"ג (2013), על-ידי הרב אליהו אילני. לאורו של גאון ישראל רבי משה שפירא זצ"ל. במוקד עמדו בעיקר אקדמאים ואומנים, ממגוון רקעים, המעוניינים להעמיק ולהעשיר את זהותם היהודית, במובן הפנימי ביותר של המילה. רבים בקהל זה מגיעים ללימוד התורה כאשר הם כבר בעלי רמה אינטלקטואלית גבוהה ונפש עשירה, המלאה בניסיון חיים, ומפעמת בה עדיין הרפתקנות רוחנית (ראו במדור הלומדים כמה מהפרופילים של הנפשות היצירתיות הפעילות במדרשה). אם יש משהו אחד שמשותף לכל לומדי התורה הרבים והמגוונים במדרשת זיו, זוהי הבשלות הנפשית, לחוות תהליך התעוררות נפשם לחפש את הרוחניות ואת הקשר לבורא עולם. לקיים מפגש אישי, ספונטני, ועם זאת עמוק ומדוקדק, עם התורה. ובמקביל, כמובן, בהקניית כלי הלימוד התורניים הבסיסיים, ההכרחיים לחיים היהודים.

מדרשת זיו באה לתת מענה לצרכים אלו. קהילת המדרשה מקבלת בידיים פרושות לרווחה כל אחד שרוצה להצטרף וללמוד בה, בלי להביט בצרות עין בלבושו וסגנונו, בלי לנסות להצר על חוויית החיים המורכבת האישית שלו.

האמונה בדרכו הייחודית של כל אחד ואחד מתבטאת גם בהתייחסות האישית והחמה לכל אחד. במדרשת זיו אף לא אחד לא נסתר מן העין. צוות המדרשה המסור דואג לכל אחד לשיעור המתאימים לרמתו וצרכיו. גם לאלו המגיעים ללא כלים בלימוד גמרא בכלל. מדרשת זיו היא לא עגלה אחת, או דרך אחת – היא קונסטלציה של דרכים רבות, המתקדמות במקביל, זו לצד זו, כל אחת לפי הקצב והרצון שלה.

 נפש דניאלי

אולם הרצאות במדרשה הונצח לזכרה של דניאלי, נציין כי כמה מהלומדים והמרצים הבולטים במדרשה קשורים בקשר תדיר עם קרן דניאלי, וכמה מביניהם, כגון אביתר בנאי, האחים יונתן ואהרן רזאל, מתניה בן אברהם ועוד, אף הלחינו וביצעו מספר שירים משיריה של דניאלי.