קרן דניאלי

קרן דניאלי > פעילויות > גן שעשועים לזכר קדושי עתניאל

גן שעשועים לזכר קדושי עתניאל

לאחר שנה קשה שחווה היישוב עתניאל במהלכה נרצחו תושבי היישוב דפנה מאיר והרב מיכי מרק, ז"ל, נחנך בתחילת חודש תשרי תשע"ז גן שעשועים ביישוב לזכרם. גן השעשועים נתרם על ידי 'קרן דניאלי' שהוקמה לזכר דניאלי זוננפלד ז"ל.

ההחלטה על בנייתו של ׳גן קדושי עתניאל׳ התקבלה במהלך השבעה של הרב מיכי מרק והוא נבנה בשכונת 'נחלת עמי' שאוכלסה בעשרים משפחות בשנה האחרונה. הרב מרק ז"ל היה זה שליווה את כל שלבי הקמתה של השכונה ושני ילדיו הנשואים אף הקימו בה את ביתם.במהלך הטקס אמר השר בנט: "תושבי עתניאל בחרו להמשיך לחיות, בחרו בחיים תוך מסירות נפש גדולה וכך גם בחר התורם מוטי זוננפלד, שאיבד ילדה ובחר להמשיך בחיים בהנצחת בתו במקום שיוסיף חיים. תושבי עתניאל ועם ישראל כולו מחבק ומעריך אתכם".

חבר הכנסת יהודה גליק, תושב עתניאל שנכח בחנוכת הגן ובעצמו נפגע טרור,  הזכיר את נפגעי עתניאל הרבים ואת הגבורה של תושביו שאוחזים במקום וממשיכים קדימה.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "כי אך סימלי הוא לחנוך גן משחקים ביום בו חנכו את בית המקדש השני וביום בו אברהם יצא לדרך לעקוד את בנו החיבור בין הבניה לעקידה הוא הסיפור של עם ישראל וגם של עתניאל לאורך הדורות הסיפור של בדמייך חיי, כיום היישוב צועד בדרך של חיים צחוקם של הילדים יוסיף לחיים שהולכים ומתגברים ומנצחים את הכל."

מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ז"ל, ציין במהלך האירוע כי ״דפנה מאיר ומיכי מרק נמצאים איתנו כאן היום, חשים אותם בכל פינה ביישוב, וכך גם באירוע היום אני חש את את נוכחותה של דניאלי. התוספות שאנו מוסיפים בתפילה בעשרת ימי תשובה, כמו ׳זכרנו לחיים׳, מלמדות אותנו על החשיבות של לבחור בחיים לפני הכל״.