קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > בבעלזא אירחו את אבות גיבורי ישראל

בבעלזא אירחו את אבות גיבורי ישראל

חסידי בעלזא באשדוד ציינו את סיום ש"ס בבלי בבית המדרש 'בית נפתלי' • הסיום נערך בשילוב סעודת שבע ברכות לנכדת ר'אלימלך פירר • בין האורחים נצפו אובתיהם של עמנואל מורנו ורועי קליין.

מר אהרן קליין, אביו של רס"ן רועי קליין הי"ד, אשר נהרג בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה כשהוא מזנק על רימון בכדי להציל את חיי חייליו, היה אחד מאורחי הכבוד השנה בסיום הש"ס בבלי שנערך בשבוע שעבר בבית המדרש "בית נפתלי" של חסידות בעלזא באשדוד. הסיום נערך לעילוי נשמתה של דניאלי זוננפלד ז"ל, לרגל היאהרצייט שלה שצויין בתענית אסתר, י"ג באדר, ובמסגרתו אף נערכה סעודת ה'שבע ברכות' לנכדתו של איש החסד ויו"ר עזרה למרפא, הרב אלימלך פירר, אשר אף נכח במקום. יצויין כי בית המדרש, "בית נפתלי", קרוי על שם אביו של הרב פירר, הרב נפתלי פירר ז"ל. עוד נכחו באירוע כאורחי הכבוד, מר אילן והרב שמואל מורנו – אביו ואחיו של סא״ל עמנואל מורנו הי״ד, ממפקדי סיירת מטכ״ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה ותמונתו אסורה לפרסום עד היום.

במפגן אחדות יוצא דופן, השתתפו בסיום רבנים חרדים ורבנים מהציונות הדתית. ביניהם, הרה"ג יוסף אפרתי, ראש ביהמ"ד להלכה בהתיישבות; הרה"ג מנשה פינק, רב ודיין קהילת בעלזא באשדוד; אביה של דניאלי ז"ל, יבלחט"א איש החסד ר' מוטי זוננפלד; הרב אהרן ברקוביץ, רבה של קהילת רעות ברעננה; הרב יעקב זילברמן, רב קהילת יוצאי ברזיל ברעננה; הרב פרץ איינהורן, מנהל ארגון 'צבא לשם שמים' ור״מ במכינה הקדם צבאית 'עצם'; הרב שלמה חנוך ורנר, מנהל קרן רא״ם וקרן דניאלי; הרב יעקב אדרעי, דודה של דניאלי זוננפלד ז"ל ורבה לשעבר של העיר אור יהודה; כמו גם אורחים רבים נוספים שבאו לכבד את המעמד המרגש.

בנאומו בערב דיבר מוטי זוננפלד על חג פורים הקרב והשמחה של החג המשולבת עם האבל הקשה על בתו דניאלי ז"ל, שהייתה ידועה במידות החסד והשמחה. כמו כן, הזכיר זוננפלד בדבריו אמרה של הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ״ל, שנאמרה בשם ה'טעפליקער רב', אחד מגאוני ירושלים, לפיה, הזכרת רב פפא ובניו בסיומי מסכת תמוהה. רב פפא עצמו היה אמוראי ובוודאי שיש תנאים הגדולים ממנו, מדוע אם כן מציינים דווקא אותו? אלא התירוץ הוא כי במקומות רבים של מחלוקת דעתו של רב פפא היא דעת "פשרה", או בלשון הש"ס "הלכך נימרינהו לתרוויהו" (לכן נעשה לדעת שניהם), הבאה לבטא מסר של אחדות וכיבוד של כל הדעות, זאת למרות ריבוי הדעות והמחלוקות שכרוכות בלימוד ובליבון התורני. כך, זכה רב פפא שהיה מיישב מחלוקות בין תלמידי חכמים, שיצויינו הוא ובניו בעת הסיום, בכדי לסיים את הש"ס במסר של אחדות ושל שלום.

בטקס סיום הש"ס בבלי, המתקיים זה הפעם השלישית, לאחר שבשנתיים האחרונות סויימו ש"ס בבלי וש"ס ירושלמי, השתתפו גם מאות מבני קהילת חסידי בעלזא באשדוד, ביניהם, עשרות המשתתפים בלימוד ובסיום מסכתות הש"ס בבלי. לכל אחד ממסיימי המסכת הוענקה במהלך הטקס מלגה על ידי מר זוננפלד מטעם 'קרן דניאלי'. לצד זאת, חולק בטקס ע"י קרן דניאלי לימוד ש"ס ירושלמי, שיילמד ויסויים על ידי בני הקהילה לקראת היאהרצייט של דניאלי ז"ל בשנה הבאה. דניאלי ע"ה שטוב ליבה ומסירותה היו לאגדה, נהרגה לפני שלוש שנים בתאונת דרכים, ומאז יסד אביה את 'קרן דניאלי' אשר הקימה ותומכת בעשרות מפעלי צדקה וחסד, בארץ ובחו"ל, לזכרה ולעילוי נשמתה.