קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > בסיוע אבא טורצקי: מאה נערים ונערות מאירופה חגגו בר מצווה בכותל

בסיוע אבא טורצקי: מאה נערים ונערות מאירופה חגגו בר מצווה בכותל

אתמול והיום (רביעי וחמישי) ציינו מאה נערים ונערות מאירופה את חגיגת בר/בת המצווה שלהם בירושלים, בטקס מיוחד שנערך עבורם במערת צדקיהו ובכותל

אתמול והיום (רביעי וחמישי) ציינו מאה נערים ונערות מאירופה את חגיגת בר/בת המצווה שלהם בירושלים, בטקס מיוחד שנערך עבורם במערת צדקיהו ובכותל. אל הנערים והנערות הצטרפו גם אורחי כבוד, הרבנים הראשיים הג״ר יצחק יוסף והג״ר דוד לאו, ח״כ יואב בן צור, סגני ראש העיר ירושלים צביקה כהן ומשה ליאון, אנשי העסקים רמי לוי ומוטי זוננפלד, גאב״ד פריז הרב ירמיה כהן, מנכ״ל משרד הדתות עודד פלוס וראשי מרכז רבני אירופה.

מאה הנערים והנערות ממדינות רוסיה, אוקראינה, איטליה, גרמניה, הונגריה, צרפת וספרד הגיעו בתחילת השבוע למסע יהודי בישראל, כאשר שיאו של האירוע הוא טקס בר/בת מצווה שנערך אמש והחגיגות שנמשכו הבוקר בטקס עלייה לתורה בכותל המערבי.

במהלך המסע כאן, שנמשך שבוע ימים, הצעירים מבקרים באתרים, באטרקציות וגם במקומות קדושים בכל רחבי הארץ וחווים הזדמנות מיוחדת להעמיק את הקשר שלהם עם המסורת היהודית והחיים בישראל. את הנערים מלווים רבני הקהילות מערי המוצא שלהם ולאורך כל הביקור מוצמד לכל קבוצה מדריך הדובר את שפתה. החוגגים הגיעו לארץ בסיוע של אגף ׳מורשה׳ שב׳מרכז רבני אירופה׳ ובסיוע של איש העסקים מוטי זוננפלד ו-׳קרן דניאלי׳.

במהלך הטקס החגיגי שנערך במערת צדקיהו אתמול, נשאו דברים אורחי הכבוד באירוע ושיתפו את הנערים ואת הנערות בהתרגשות שאוחזת בכל עם קיום החגיגות כאן. דבריו המרגשים של הנגיד מוטי זוננפלד הביאו את השומעים להתרגשות רבה. זוננפלד סיפר לחוגגים על ביתו, דניאלי ע״ה שהייתה נערה מלאת חן וחסד, שזכתה אף היא לחגוג את בת המצווה שלה בישראל. בגיל 20 ובתום יום התנדבות נוסף במחלקה האונקולוגית בשניידר נהרגה דניאלי בתאונת דרכים קטלנית ולזכרה הוקמה ׳קרן דניאלי׳.

זוננפלד בחר לשתף בסיפור מיוחד שאפיין את דניאלי במהלך חייה הקצרים: ״יום אחד נודע לדניאלי על בחור אחד שמאושפז במחלקה האונקולוגית. הבחור היה עולה חדש מרוסיה שבארץ נותר ללא משפחה, בודד. מחלתו הייתה קשה מאוד וסיכוייו להחלים היו קלושים. מתוך ייאוש, מאס הנער בחייו ולא רצה להמשיך לאכול ולקבל טיפול רפואי. בזכות מסירותה וטוב ליבה של דניאלי היא הצליחה לדובב אותו להמשיך בטיפול ולעודד אותו לאכול. בהמשך היה הנער מחכה עד לבואה, ורק אז היה אוכל. ברבות הימים נפטר אותו הנער ונקבר בבאר שבע. דניאלי הייתה מקפידה לנסוע עד לבאר שבע ולומר תהילים ליד קברו, שכן ידעה שאין לו עוד משפחה שתעשה זאת. כזאת הייתה דניאלי, אדם מלא בחסד. ואני קורא לכם להמשיך את חייכם מתוך זכות ומתוך חסד. אך לא פחות חשוב מכך, זכרו שהקשר שלכם עם העם בישראל חשוב מאין כמותו ובלכתכם לבתיכם המשיכו את המורשת של דניאלי, חסד וגאווה ציונית״.

בתום האירועים המרגשים ביקשו ההורים, הנערים והנערות להודות למרכז רבני אירופה, בראשות הרב מנחם מרגולין, הסמנכ״ל הרב אריה גולדברג ולצוות המרכז הרב יוסי ביינהקר והרב אברהם אבא טרוצקי, שעמלו רבות על הפקת המסע המיוחד. כמו כן, הם ביקשו למסור תודה מיוחדת לפורשי החסות על האירוע: המשרד לענייני ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין וליועצת הבכירה הגברת מוריה חלמיש, מר רמי לוי והרב מימון וכן לנגיד מוטי זוננפלד.

זו השנה התשיעית שבה מתקיים הפרויקט המיוחד להבאת נערים ונערות בגילאי בר ובת המצווה למסע חינוכי, לימודי וחוויתי בארץ ישראל. בנוסף לסיורים ולאטרקציות, מתקיימות גם פעילויות חינוכיות- חברתיות.

קרדיט לתמונות: איציק בלניצקי

לינק לכתבה המקורית