קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > דוגמא אישית למסירות נפש ויראת שמיים

דוגמא אישית למסירות נפש ויראת שמיים

הוריהם של סא"ל עמנואל מורנו ורס"ן רועי קליין הי"ד נכחו בחגיגת סיום הש"ס הירושלמי בעיר אשדוד.

מעמד סיום הש''ס

כ-200 בני אדם, אברכים, רבנים מכל הזרמים ומתפללי בית הכנסת בעלז באשדוד, הגיעו במוצאי השבת האחרונה לבית הכנסת כדי לחגוג ברוב עם את סיום הש"ס הירושלמי.

אורחי הכבוד באירוע היו אילן מורנו ואהרון קליין, הוריהם של גיבורי ישראל סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, קצין בסיירת מטכ"ל, ורס"ן רועי קליין הי"ד, סמג"ד בחטיבת גולני, שנהרגו במלחמת לבנון השניה.

זוהי הפעם הרביעית שבה מסיימים את כל התלמוד, בבלי וירושלמי לסירוגין, לעילוי נשמתה של דניאלי זוננפלד ז"ל, בתו של מוטי זוננפלד שנהרגה לפני ארבע שנים בתאונת דרכים כשהיא בת עשרים.

כ-40 אברכים, ר"מים ומגידי שיעורים קיבלו על עצמם ללמוד מסכת, ביניהם גם מוטי זוננפלד, אשר הרצה בפני הקהל על ההבדלים בין הבבלי והירושלמי בנוגע לפורים.

בין הנוכחים היו הרב פירר, ח"כ הרב אייכלר מיהדות התורה, הרב פרקש מראשי מוסדות בעלז בירושלים, הרב ד"ר אייל אונגר והרב אהרון ברקוביץ רב ביהכ"נ "רעות" רעננה, בו התפללה דניאלי בכל שבת. באירוע נכחו אישים מהזרם החסידי, הליטאי והציונות הדתית כאחד.

הדוברים התייחסו לדניאלי ז"ל ולמעלותיה המיוחדות, ביניהן כח הנתינה והחסד שאפיינו אותה. דניאלי התנדבה רבות למען ילדים חולי סרטן בביה"ח שניידר, וכשנהרגה היתה בחוזרה מעוד יום של התנדבות.

הזמר עידן יצחקיאן אף ביצע את שירה של דניאלי "רגעים קטנים של אושר" אותו כתבה בהיותה בת 11 בלבד. את השיר הלחין הרב יואב מלכא ממכון מאיר, שהמילים הגיעו אליו במקרה ומיד הרגיש חיבור ויצר את הלחן, אף שלא הכיר את דניאלי.

בית המדרש של בעלז באשדוד על אוצר הספרים שבו, נבנה בסיוע קרן דניאלי. זוננפלד חלק עם הנוכחים את התרגשותו מה"חיבור המיוחד שנוצר כאן בין כל זרמי היהדות הנאמנה במעמד זה".

הוא התייחס בדבריו למידת החסד של דניאלי, ולשני הלוחמים, סא"ל עמנואל מורנו ורס"ן רועי קליין הי"ד, שהיו שניהם "אנשי ספרא וסייפא. אנשי אמונה ותורה. ניצלו את זמנם ללימוד תורה ומסרו נפשם לעם ישראל ולהגנתו. שניהם מהווים עבורינו דוגמא אישית למסירות נפש, יראת שמיים אהבת העם והארץ".
לינק לכתבה