קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > המלאכים שלהם: אלפי מטופלים מספרים על הרופאים שהצילו אותם

המלאכים שלהם: אלפי מטופלים מספרים על הרופאים שהצילו אותם

חנה גוכשטט וגידי פרסר הם שניים מתוך אלפים שהמליצו על רופאים, אחיות ואנשי צוות בתחום האונקולוגיה שעשו לא רק את עבודתם נאמנה, אלא היו גם ומעל לכל גם מלאי אמפתיה ו"לב". הרופאים מועמדים ל'פרס דניאלי" – רפואה עם לב' לשנת 2017, המעודד רפואה עם אנושיות.

"באמצע ינואר 2016 מצאתי את עצמי יושבת מולה, על המסך היו תוצאות הבדיקות שלי – האבחנה הייתה סרטן שד אגרסיבי בדרגה לא מעודדת. שאלתי הראשונה אליה הייתה האם סיכויי ההחלמה שלי טובים והיא חשבה שכן. האמנתי לה ועניתי: אם כך 'הכל קטן עליי'.

בשיחה הראשונה והגורלית שהתפתחה בינינו (והיו עוד רבות במהלך השנה שחלפה), היא הצליחה לנסוך בי את התקווה שהייתי זקוקה לה נואשות באותו רגע ואת התובנה שזאת הרופאה שאיתה אני מוכנה להיקלע לי בודד…" כך נפתחת המלצתה המרגשת של חנה גוכשטט, מטופלת ביחידה לאונקולוגיה במרכז הרפואי וולפסון, על הרופאה שעשתה עבורה את ההבדל באמצעות האמפתיה והלבביות שלה.

חנה היא אחת מיותר מ-4,000 מטופלים במחלקות האונקולוגיות, ששלחו בחודש האחרון המלצות על רופאים, אחיות וחברי סגל רפואי ברחבי הארץ ל'פרס דניאלי" – רפואה עם לב' לשנת 2017, המעודד רפואה עם אנושיות. כמו חנה, הם מספרים כמה הייתה חשובה עבורם האמפתיה והאנושיות של הרופא, לא פחות מהמקצועיות שלו.

"דוגמה ומופת לרופאים אחרים"

גידי פרסר, אשר שכל את בתו בת ה-20, גל ז"ל, לפני כשש שנים, מספר אף הוא בהמלצתו המרגשת על "המלאך" שלהם: "הרגע המסמל בעיניי את אישיותו יוצאת הדופן של הרופא הייתה עם הסכמתו לבדוק את גל ז"ל מספר שבועות לפני פטירתה. באותו זמן גל כבר קיבלה כמויות גדולות מאוד של משככי כאבים חזקים במיוחד. הוא הגיע לחדרה של גל לקראת שש בבוקר, 'לפני העבודה'. בסבלנות אין קץ הוא המתין להתעוררותה של גל וביקש את רשותה לבדוק אותה, רק לאחר הסכמתה החל בבדיקתה של גל. עם סיום הבדיקה הבחנתי בדמעות הזולגות מעיניו, הוא ידע אז את אשר אנחנו טרם הטמענו.

"הוא נאות לבצע עוד מספר הקרנות מורכבות ומסובכות, מתוך הבנה שזו תקוותנו האחרונה. ייתכן כי עשה זאת לא רק למען גל אלא גם למעננו – המשפחה. במהלך חיי הכרתי רופאים רבים בסיטואציות שונות. לדעתי גישתו הרגישה לחולים ולבני משפחותיהם אמורה להיות דוגמה ומופת, לכל הרופאים ואנשי הצוות הרפואי".

הפרס, המוענק זה השנה השנייה, קרוי על שמה של דניאלי זוננפלד ז”ל, מתנדבת במחלקת האונקולוגיה של בית החולים שניידר, שנהרגה בתאונת דרכים לפני כשנתיים בדרכה חזרה מההתנדבות, והיא בת 20 בלבד. בשנה שעברה הוענק הפרס לראשונה בטקס בבית הנשיא לרופאים ולאחיות במחלקות אונקולוגיה לילדים. השנה יחולק הפרס לרופאים, אחיות וחברי סגל מחלקות האונקולוגיה למבוגרים, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן בחודש אפריל בבית הנשיא בירושלים.

הפרס הינו פרי יוזמת ‘קרן דניאלי’ אשר הוקמה לזכרה של דניאלי ז”ל על ידי אביה, מוטי זוננפלד ובני משפחתה, והוא מוענק בשיתוף פעולה מלא ובתמיכת משרד הבריאות. לצד חלוקת הפרס מדי שנה הקרן פעילה בתחומי הרפואה והחינוך, בהם הינה יוזמת ומסייעת כיום בלמעלה מ-35 פרויקטים שונים לזכרה של דניאלי ז”ל, בארץ ובחו"ל.