קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > "הרי את מקודשת לי בהודעת ווטסאפ זו"

"הרי את מקודשת לי בהודעת ווטסאפ זו"

נרשמים לנישואים? אפשר לקצר את התהליך הביורוקרטי. "בנועם דניאלי", ארגון רבנים מוכר שעובד בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית, פתח באחרונה אפשרות של שליחת מסמכים דרך אפליקציית הווטסאפ (Whatsapp). "אנחנו שומעים הרבה תלונות על הרבנות הראשית שהיא ארכאית ולא מתקדמת, אז באנו לשפר את זה", אמר מייסד הארגון, הרב ישראל ריאני.

ריאני הוסיף: "כיום, הדרך שצריכים לעבור בני זוג שרוצים להירשם לנישואים היא ארוכה. צריכים להגיע לרבנות לפעמים פעמיים, ואפילו שלוש וארבע פעמים. זה מסרבל את ההליך, אנשים מפסידים ימי עבודה וזה יוצר לא מעט בעיות אצל הזוגות. יש כאלה שפעם ראשונה מגיעים לרבנות ואז מבינים שצריכים לשלם אגרה ולהביא מסמכים, פעם שנייה להירשם ולהציג עדים, פעם שלישית לקחת כתובה – וכל שלב עלול להיתקע. החלטנו לחתוך את התהליך".

לדברי הרב ריאני, "מעכשיו אפשר להיכנס לאתר שלנו, שם יש לינק שמפנה לשליחת חומרים לווטסאפ ודרכו אפשר לשלוח הכל: תעודות זהות, תעודות נישואים של ההורים ושאר המסמכים שצריך להגיש. אחרי זה קובעים פגישה עם הרב  בכל שעה, עד חצות, וגם בימי שישי ובמוצאי שבת לזוגות שלא יכולים להפסיד יום עבודה. בהמשך, אחרי החופה, הרב יהיה זה שיחזיר את הכתובה לרבנות.

"בני הזוג מצלמים את המסמכים בסמארטפון ושולחים, ואנחנו נדפיס או נסרוק", אמר הרב ריאני. "הביורוקרטיה, לצערי, היא אחד המחסומים העומדים בין הזוג לבין הרישום לרבנות. לצערנו הרב יש זוגות רבים שבוחרים להינשא שלא כדת משה וישראל בגלל ההליך הארוך שעלול להיות מורכב ומתיש. באישור ובהנהגת הרבנים הראשיים אנחנו שוקדים כל העת למציאת פתרונות כדי לשפר את הליך שירותי הרישום לנישואים, ולהפוך אותו להליך ידידותי ונוח יותר".

ריאני סיכם כי "הרבה פעמים אנחנו שומעים על שימוש שלילי בווטסאפ, שמועות אכזריות, שיימינג, לשון הרע, סרטונים לא צנועים שעוברים שם. אנחנו בוחרים להשתמש באפליקציה הזאת לטובה ולהרבות קדושה בעם ישראל".

לינק לכתבה