קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > ליצמן: הדסה הינו מהמפורסמים והמובילים בעולם

ליצמן: הדסה הינו מהמפורסמים והמובילים בעולם

רבנים ושרים ומאות יועצי רפואה השתתפו בוועידת הדסה לרפואה וחסד. במהלך הערב נערך רב שיח מרתק ומיוחד על הסוגיות הבוערות בכלכלת הבריאות בישראל.

'ועידת הדסה לרפואה וחסד', ערכה בשבוע האחרון כנס הוקרה לארגוני ויועצי הרפואה, במלון רמדה בירושלים בשיתוף הנהלות קופות חולים 'מאוחדת', 'כללית', 'מכבי' ו'לאומית', ובהשתתפות: הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה', שרים, ח"כים, רבנים ואישי ציבור. גולת הכותרת של הערב הייתה הענקת תעודת הוקרה על ידי שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' זאב רוטשטיין לאיש החסד ורב הפעלים הרב מרדכי זוננפלד.

מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' זאב רוטשטיין אשר קיבל את הפני האורחים ביקש להודות לארגוני החסד הרבים הפועלים בהמרכז הרפואי הדסה ועושים פעילות חשובה ומבורכת- אנו מוקירים את פעילותם החשובה. "אנו פועלים ב'הדסה' להתאים את כל צרכי המרכז הרפואי לטובת המטופל הדתי והחרדי, והכל בהנחיית והדרכתו של הרב משה קליין, שהינו מורה הדרך של הנהלת הדסה", סיפר רוטשטיין.

הרב הראשי דוד לאו שליט"א, אשר כובד לשאת דברים אבירך את המרכז הרפואי 'הדסה' על הערב המיוחד והחשוב שערכו :"אני כאן להוקיר תודה בשמי ובשם כל עם ישראל ליועצי הרפואה היקרים העושים פעילות הקודש. אתם בונים את עם ישראל. אין אדם שיפנה אליכם ואתם לא עוזרים לו. אני מתפעל מהמסירות שלכם לזולת".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוזמן לאחר מכן לשאת דברים,  בראשות: "אנשי החסד, יועצי הרפואה, נציגי ציבור, קופות חולים ואנשי בריאות, הנהלת הדסה. עולם הרפואה בשונה מהפוליטיקה מתאפיין בשיתוף פעולה הדדי בין האישים והנציגים. מרגש אותי לראות כאן נציגי כל הארגונים שמטרתם רק אחת..

רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין ציין בדבריו, כי אין זה סוד כי לפני שנים רבות,  'הדסה' לא הייתה בראש רשימת בתי החולים המועדפים למדקדקי ההלכה, ואדם היה צריך להחליט האם חפץ בבית חולים רפואי מקצועי מן השורה הראשונה כהדסה או ללכת לאחד בית החולים החרדים. "בשנים האחרונות, המציאות בשטח שינתה את המשוואה, וכיום אדם הנכנס לשערי  'הדסה', זוכה לבית חולים מקצועי רפואי עם מיטב הרופאים מן השורה הראשונה".

במהלך הערב נערך רב שיח מרתק ומיוחד על הסוגיות הבוערות בכלכלת הבריאות בישראל בהשתתפות: ד"ר יובל וויס מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים 'מאוחדת', ד"ר רפי קיים מנהל רפואי של מחוז ירושלים בקופת חולים לאומית, ד"ר ארז ליבל מנהל רפואי של מחוז ירושלים בקופת חולים כללית, ד"ר גון בורובסקי מקופת חולים מכבי.

באירוע השתתפו: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, חברי הכנסת אורי מקלב, יעקב אשר, השר לשעבר אריאל אטיאס, נציגי הציבור מעיריית ירושלים – יוסף דייטש, הרב ישראל קלרמן ומשה ליאון. בנוסף, כל יועצי הרפואה בישראל. את הערב הנעימו בשירה ערבה מקהלת 'מלכות'.

 

אות הוקרה והערכה ל'קרן דניאלי' לזכר דניאלי זוננפלד ז״ל

גולת הכותרת של הערב המרשים והייחודי שהוקדש כולו להערכה וההוקרה שרוחשים במרכז הרפואי "הדסה" ליועצים וארגוני הרפואה, הייתה הענקת תעודת 'אות הדסה' לשנת תשע"ט ל'קרן דניאלי' ומייסדה הרב מוטי זוננפלד.

'קרן דניאלי' הוקמה על ידי הרב זוננפלד לזכרה של בתו דניאלי ז״ל, שנהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים, והיא בת 20. דניאלי הקדישה את חייה להתנדבות עם ילדים חולי סרטן, ונהרגה כשחזרה הביתה מהתנדבות. היקף הפעילות של הקרן כיום עומד על כ-80 פרוייקטים רפואיים וחינוכיים. בין הפרוייקטים של הקרן, עבורם קיבלה את ״אות הדסה״: פרס דניאלי – המוענק בכל שנה לרופאים אשר דורגו על ידי המטופלים כרופאים האהובים ביותר, שעושים עבודתם תוך אמפתיה וכבוד רב למטופל;

הקליניקה מעניקה טיפולים פסיכולוגיים בחינם למיעוטי יכולת; פרויקט נוסף, הוא פעילותה של הקרן למען ארגון ״מתנת חיים״, בראשות הרב הבר, המסייע לתורמי כליה על בסיס התנדבותי.

 

לינק לכתבה