קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > לראשונה בישראל: ישיבה לבעלי מוגבלויות

לראשונה בישראל: ישיבה לבעלי מוגבלויות

לראשונה במערכת החינוך המיוחד בארץ, נחנכה ישיבה תיכונית חדשה בירושלים, לנערים מכל רחבי הארץ, הסובלים ממוגבלויות פיזיות ונכויות קשות אך בעלי כושר למידה. עד כה, למדו נערים בגילאים אלו במסגרות רגילות, שלא נתנו להם מענה לצרכיהם המיוחדים הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. בישיבה יילמדו מקצועות הקודש לצד מקצועות ליבה כמו מתמטיקה ואנגלית, ולצד זה יעמדו לרשות התלמידים צוות רב מקצועי הכולל פסיכולוגים, מטפלים פרא- רפואיים ועוד.

הישיבה נקראת ״בינת דניאלי״, והוקמה על שמה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת עם ילדים חולי סרטן בביה"ח שניידר, שנהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים, כשהייתה בת 20. אביה, מוטי זוננפלד, הקים לזכרה את "קרן דניאלי", אשר הקימה, חיזקה ופועלת בלמעלה מ-70 פרויקטים שונים בנושאי בריאות ורווחה, חינוך וחברה.

עם ליצמן והילדים. צילום- משולם סורוצקין

בטקס חנוכת הישיבה השתתפו גם סגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש , ח"כ אורי מקלב, וחברי מועצת העיר מר אליעזר רוכברגר והרב ישראל קלרמן. כמו כן, נכחו בטקס אישים בכירים ממשרד החינוך ומשרד העבודה והרווחה, שבאו לברך את הנערים והוריהם. גם שר החינוך, נפתלי בנט, שהיתה לו היכרות אישית עם דניאלי, שלח את ברכתו בהודעה מוקלטת היות שנבצר ממנו להגיע עקב ישיבת קבינט באותה שעה. האמן יונתן רזאל הנעים לנוכחים את הטקס בשיריו, ואף ערך ביצוע מרגש של שיר, שהלחין למילים הלקוחות מתוך הספדו של הגאון הרב משה שפירא זצוק״ל על דניאלי ז"ל. מר איתמר בר עזר, מנהל אגף חינוך חרדי בירושלים, נכח אף הוא בטקס ונשא דברים.

מי שעומד מאחורי הקמת "בינת דניאלי", הוא הרב אשר זורייבין, יו"ר עמותת מש"י (מרכז שיקום ילדים), עמותה למען ילדים בעלי מוגבלויות פיזיות. העמותה הקימה עד היום מסגרות חינוך בהן לומדים כ-230 תלמידים, מכל המגזרים, במעונות שיקומיים לגיל הרך, גני ילדים ובית ספר יסודי. הישיבה הוקמה במתחם בית כנסת בשכונת רמת שלמה בירושלים, ששופץ בסיוע קרן דניאלי והוסב למבנה נגיש ומותאם לתלמידים. כרגע לומדים בה 14 תלמידים בשתי כיתות, והמקום יכול לאכלס עד 40 תלמידים. הרב אשר זורייבין מספר, כי ״הורים שולחים לכאן את ילדיהם ממקומות כמו קרית גת, אשדוד, ועוד מקומות שמצריכים נסיעות, היות ואין להם מסגרות מתאימות סמוך למקום מגוריהם״.

מוטי זוננפלד חתם את הטקס בברכו את התלמידים ואת עמותת מש"י, וסיפר על פועלה יוצא הדופן של דניאלי כמתנדבת עם ילדים חולי סרטן. "לדניאלי היתה אהבת חסד עצומה, אהבה לתורה וכח נתינה אינסופי. היא הרעיפה מהאהבה שלה על כל מי שנמצא בסביבה שלה." זוננפלד הביע את התפעלותו מנערים, שכבולים להגבלות פיזיות אך אינם מוותרים, עוסקים בתורה ובלימוד ואף ניגשים לעמוד התפילה. הוא סיים באומרו: "אני בטוח, שהקמת הישיבה היא מהדברים שדניאלי הייתה רוצה שנעשה".