קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > מאות ילדים לקויי ראיה ובני משפחותיהם חגגו בר ובת מצווה

מאות ילדים לקויי ראיה ובני משפחותיהם חגגו בר ובת מצווה

חתני וכלות בר המצווה סיירו בספארי ולאחר מכן נקראו לבמה וקיבלו בטקס מרגש תעודת הוקרה, ברכה ומתנות בשווי אלפי שקלים, במסגרת הפרויקט "גשר של אור"

לקויי הראייה חוגגים

כ-150 ילדים לקויי ראייה וילדים להורים לקויי ראייה, השתתפו עם משפחותיהם זו השנה ה- 20 בפרויקט "גשר של אור", האירוע השנתי של טקס בני ובנות מצווה ב"ספארי" ברמת-גן. על אף שכותרת האירוע היא חגיגת בר ובת מצווה, השתתפו בו ילדים מכל המגזרים, כולל בני מיעוטים ובני המגזר הבדואי. ילדה לקוית ראיה מהמגזר הבדואי אף זכתה בפרס שהוגרל בין כל הילדים – מכשיר ראייה מתקדם של חברת "אורקם", שעלותו כ-16,000 שקלים. הילדים הגיעו מנהריה ועד אילת, כולל טיסה שאורגנה במיוחד למשפחות מאילת.

הילדים ומשפחותיהם סיירו בספארי בליווי מדריכים מקצועיים, ובנוסף נפתחה במיוחד עבורם פינת ליטוף ומישוש של חיות מפוחלצות, בתדרוך צוות הספארי. באירוע נהנו הילדים מהופעות מוסיקליות של אמנים עיוורים, ביניהם כוכבת דה וויס עדן טהרני. לסיום, כל חתן וכלת בר מצווה נקרא לבמה וקיבל בטקס מרגש תעודת הוקרה, ברכה ומתנות בשווי אלפי שקלים. פרס ראשון בהגרלה שנערכה באירוע היה סופ"ש זוגי ליעד לפי בחירה באירופה.

לקויי הראייה חוגגים. קרדיט: תמר גוז'נסקי וגלעד ארצי

 לקויי הראייה חוגגים. קרדיט: תמר גוז'נסקי וגלעד ארצי

האירוע התאפשר בחסותן של חברות היי- טק וחברות פיננסיות שונות במשק כמו גם בתמיכתה של "קרן דניאלי", שהוקמה לזיכרה של דניאלי זוננפלד. דניאלי הקדישה את מיטב שנותיה להתנדבות עם ילדים חולי סרטן במחלקה האונקולוגית בביה"ח שניידר, ונהרגה בתאונת דרכים כאשר חזרה מההתנדבות, בהיותה בת עשרים. אביה, מוטי זוננפלד, שהקים לזיכרה את הקרן, התומכת בלמעלה מ-100 מפעלים בתחומי בריאות, רווחה וחינוך, אמר כי "שותפות זו משתלבת בפעילויות הקרן השונות, המיועדות להביא אור וחיוך בעיקר לאלו שקשיי החיים לא האירו להם". את היום כולו ליוו צוות של כ-80 מתנדבים מיחידות המחשוב בצה"ל וצוערי קורס חובלים, שדאגו לתפעול לוגיסטי ולהדרכת הילדים.

פרויקט גשר של אור מתקיים מזה 20 שנה, כיוזמה משותפת של יחידות צבאיות, בראשותו של אל"מ במיל' רונן זרצקי, אנשי הייטק בכירים בהובלת ג'וני ירום ולייזי אורן- נשיא חברת מטריקס ומרכזי עיוורים ברחבי הארץ. הפרויקט פועל לקידום רווחתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל ומבוסס על מתנדבים בלבד, ללא כל מקבלי שכר.

"זוהי ההזדמנות שלנו לשמח ליום אחד כ-150 ילדים לקויי ראייה", מסביר ג'וני ירום, נשיא 'גשר של אור' שעומד בראש הפרויקט. "לשמחתנו, אנו זוכים להיענות האדירה של מאות אנשים לקחת חלק באירוע ולשמח את הילדים וזה פשוט מחמם את הלב".

לינק לכתבה