קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > 'פרס דניאלי' בבית הנשיא

'פרס דניאלי' בבית הנשיא

הפרס הוענק זו השנה השנייה ל-12 רופאות, רופאים ואחיות מתחום האונקולוגיה לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים.

 ד"ר פאץ' אדמס
(צילום: מארק ניימן)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הערב (רביעי) באירוע הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2017.

הפרס הוענק זו השנה השנייה ל-12 רופאות, רופאים ואחיות מתחום האונקולוגיה. הפרס מוקיר את אנשי הצוות הרפואי המצטיינים בטיפולם המסור בחולים, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת במחלקה האונקולוגית בביה"ח שניידר שנהרגה בתאונת דרכים.

במהלך האירוע, הוענק פרס נוסף, שלא מן המניין, לד"ר פאץ' אדמס, מחלוצי הליצנות הרפואית בעולם ומי שנודע בזכות הסרט ההוליוודי על שמו, בו השחקן המנוח, רובין וויליאמס, מגלם את דמותו. הפרס הוענק לד"ר אדמס כהוקרה על מפעל חייו לקידום 'רפואה עם לב' ויחסו יוצא הדופן אל חולים בכל רחבי העולם.

עוד השתתפו באירוע שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מייסד הקרן ואביה של דניאלי מוטי זוננפלד, ופרופ' דינה בן יהודה שנשאה דברים בשם מקבלי הפרס. באירוע נכחו גם הרב הראשי לישראל דוד לאו, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, השרים לשעבר אלי ישי ופרופ' דניאל הרשקוביץ, הח"כים רויטל סוויד ויעקב אשר ועוד.

"כדי להיות רופא מצוין – לא מספיק לדעת את מדע הרפואה, צריך לדעת את מדע האדם", אמר הנשיא לנוכחים והוסיף כי "רפואה, מתקדמת ככל שתהיה, שאין בה חמלה, מסירות, טוב לב ואהבת האדם – היא רפואה לוקה בחסר. רופא מצוין הוא לא רק בעל מקצוע מצוין, אלא כזה שמגלה גדלות ומסירות נפש. רופא שמטפל בחולה ולא רק במחלה. היה זה הרמב"ם שאמר שיש להתייחס אל קשיי הגוף והנפש יחד, לראות כל חולה כיחידי ומיוחד".

עוד הוסיף הנשיא כי "אנו מקיימים את האירוע הזה שבועות ספורים אחרי הרצח האכזרי בשריפה של האחות טובה קררו ז"ל על ידי חולה בו טיפלה במסירות אין קץ. אנשי הסגל הרפואי, אחיות, אחים רופאות ורופאים עושים עבודת קודש. גם בתנאים של מתח, גם בתנאים של לחץ. חייבים לשים סוף לאלימות כלפי רופאים ואחיות במערכת הבריאות. לא אלימות פיסית ולא אלימות מילולית. אסור שתהיה סבלנות כלפי אדם המאיים או פוגע ברופא, רופאה, אח או אחות". הנשיא ברך את הזוכות והזוכים על מחויבותם המקצועית והאישית וציין כי הם דוגמא ומופת לכל.

ד"ר פאץ' אדמס אמר לאחר קבלת הפרס כי "אני לא יכול לדמיין פרס יותר יפה מפרס שניתן עבור חמלה. זהו כבוד גדול עבורי להיקרא 'איש של חמלה'. לפי הניסיון שלי – אהבה ותשוקה יכולות לרפא, הן משככי הכאבים היעילים ביותר. בגיל צעיר מאוד הבינה דניאלי, שעל שמה קרוי הפרס, כי העושר האמיתי – הוא האהבה שאתה נותן לאחרים. זה נהדר כאשר אתה נותן אהבה למישהו שכל כך זקוק לה. והיא הבינה את זה בגיל צעיר מאוד – עוד לפני שהגיעה לגיל 20. זה באמת מדהים וראוי לציון".

אביה של דניאלי ז"ל, מוטי זוננפלד ציין בדבריו כי "אנו נמצאים בימים של ספירת העומר בהם אנו אבלים על פטירתם של תלמידי רבי עקיבא על כך שלא נהגו כבוד זה בזה. מדובר היה ב׳סיירת המטכ"ל׳ של הימים ההם מבחינה רוחנית. במידה רבה הזוכים ב׳פרס דניאלי׳ מהווים התיקון הערכי לאותו העיוות. אני בטוח שדניאלי ז״ל מסתכלת עליכם ממרומים, שמחה ומתפללת להצלחתכם״.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר באירוע: "'פרס דניאלי הוקם לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד עליה השלום. נערה צדיקה, שבימיה הקצרים, הספיקה רבות, במעשים טובים, בהתנדבות למען האחר, בדאגה לזולת ובמצוות רבות שבין אדם לחברו. אנו מציינים את מתן הפרס לזכרה של דניאלי. קרן דניאלי משלימה את העולם המלא אותו הפסדנו בפטירתה.

במקום זאת, אנו זוכים לעשייה ברוכה ותרומה לאחר, בהמון מסירות במערכת הבריאות ובמחלקות רפואיות. בזכותה עשו אנשים טוב לאחרים ואנו מברכים על כך וזוכרים אותה היום כאן. אני מברך על יוזמת הקרן, שמשפיעה רבות על מערכת הבריאות ותורמת לציבור החולים ייחודיות של מסירות וחום. אני מברך את הזוכים בפרסים. את חברי ועדת הפרס ובראשם את מר מוטי זוננפלד ואת כל המשפחה, שפועלים לזכרה ועושים הכל כדי שמעשיה הטובים של דניאלי לא ייפסקו ולא יישכחו".

צילום: מארק ניימן