קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > תחזיקו חזק: מיזם הרבנות שיחתן אתכם דרך הוואטסאפ

תחזיקו חזק: מיזם הרבנות שיחתן אתכם דרך הוואטסאפ

לרבנות הראשית בישראל נמאס שקוראים לה מנותקת אז היא החליטה להתאים את עצמה לתקופת הוואטסאפ והרימה מיזם מיוחד שיטפל בכל הבירוקרטיה של החתונה דרך האפליקציה האהובה

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחפשים דרך אחרת להתחתן בה, דרך קלה יותר, נוחה יותר ובעיקר מעודכנת יותר. אז ברבנות הראשית לישראל הבינו בסופו של דבר שאם הם לא יתאימו את עצמם לעידן הנוכחי זוגות ימשיכו לנטוש אותם.

כדי לנסות ולמנוע את זליגת הזוגות, החליטו ברבנות להתקדם אל עבר העתיד ולהציע לזוגות דרך המחברת בין הרבנות המסורתית לעולם הטכנולוגי החדש. כי אם אפשר להוריד תפילות באינטרנט – למה לא להתחתן דרכו?

יהדות 2.0

הכירו את "בנועם דניאלי", מיזם משותף של הרבנים הראשיים ומשרד הדתות, שמטרתו להקל על זוגות צעירים שרוצים להתחתן כדת וכדין. בעזרת מענה שוטף שניתן לתפעול מכל מקום, בכל שעה ובשפה שמדברת ת'כלס, הופך עניין תעודת הנישואים לעסק בלתי-מעיק – משלב הרישום ברבנות ועד מסירת מסמכי הכתובה.

הרעיון, לפי הרב ישראל ריאני, מייסד המיזם החדש, הוא לשנות את התדמית השלילית שדבקה ברבנות ולגרום ליותר ויותר חילונים להבין שערכי היהדות לא מנוגדים לטכנולוגיה ולמתן שירותי מקסימלי. בעזרת "בנועם", כך הוא מאמין, יבוטלו הביורוקרטיה ותחושת הניתוק שמצליחים להרחיק גם את מי שחיי המסורת חשובים לו, אל עבר האלטרנטיבות הרפורמיות.

מתקתקים חתונה

איך זה עובד? פשוט מאוד: מהרגע בו החלטתם שאתם מחפשים להירשם כזוג נשוי, אתם מוזמנים להרים טלפון, או פשוט מזה – לשלוח הודעת וואטסאפ. תוך דקות ספורות אחד ממתנדבי הארגון יחזור אליכם לביצוע רישום. אתם, רק צריכים לשלוח צילום של תעודות הזהות ותעודות הנישואים של הוריכם. במידה ואין לכם, הם ימציאו עבורכם את הפרטים. שלוש שעות מהרגע שהכל מאושר, נקבע תור עם הרב הפנוי באזור שבו אתם מעוניינים להיפגש.

לשכות 'בנועם' ומועצות דתיות נבחרות פועלות בכל הארץ ועד השעה 12 בלילה, כך שהמפגש עם הרב לא יגזול מכם שעות עבודה וטיולים בירוקרטיים. עדים? צריך רק 2, ובמקום הדרכת הכלה תתבקשו להגיע להדרכת זוגות שמתבצעת בפגישה חד פעמית. בקרוב, לא תאמינו, היא גם תתאפשר דרך הסקייפ.

הקץ לעידן הטופסולוגיה?

שני ברסקי, שהתחתנה לפני כחצי שנה דרך 'בנועם', מספרת ש"כל התהליך היה ממש נוח". לדבריה, "אמא שלי איבדה את תעודת הנישואים והם המציאו אותה מחדש, לבד. מלבד הרישום ברבנות שום דבר לא מצריך תשלום ובכל זאת, הרב היה כל כך מקסים ומרוב שנהנינו מהתהליך הבאנו לו משהו מאתנו. לא כי היינו חייבים, אלא כי רצינו".

"לפני מעל לשנה פתחנו את המיזם, והוא רק הולך ומתפתח בכל ענייני הדת", מתגאה הרב ריאני. "הכל עובר דרך הרבנות ובסנכרון מלא של כלל הגורמים במדינת ישראל, כשאנחנו פועלים מא' ועד ת' למען הזוג".

לדרך, לדעתו, אין חשיבות כל עוד מתחתנים בהתאם להלכה. "היהדות לא צריכה להיות מנותקת. אנחנו כאן כדי להנגיש את הערכים שלה לזוגות הצעירים. הרי בסופו של דבר העיקר זה המהות והיא – חתונה כדת משה וישראל. הכלי הטכנולוגי בה היא מועברת לא ישנה אותה".

לינק לכתבה