קרן דניאלי

קרן דניאלי > בתקשורת > 1000 איש הצדיעו ל"מתנת חיים"

1000 איש הצדיעו ל"מתנת חיים"

1000 איש הצדיעו ל"מתנת חיים"

הרב ישעיהו הבר באירוע העשור להקמת עמותת "מתנת חיים": בתוך שנים ספורות נחסל את רשימת הממתינים להשתלות כליה בישראל.

 

עולם החסד גדל ומתרחב

צילום: שלומי כהן ויעקב נחומי.

 

שרים, חברי כנסת, בכירי עולם הרפואה וראשי המשק השתתפו באירוע לציון עשור לעמותת "מתנת חיים" המעודדת תרומות כליה בישראל.

העמותה הוקמה בשנת 2009 על ידי הרב אברהם ישעיהו הבר ומנוהלת על ידו. בזכות פעילות "מתנת חיים", 630 בני אדם תרמו כליה לאדם זר שלא הכירו והצילו בכך את חייו.

בפתח האירוע נאם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שציין כי לפני מספר שנים קיים בכנסת אירוע הוקרה ל"מתנת חיים", ובאותו יום, מספר ההשתלות עמד על 320. "מדובר היה בשיא לא רגיל, ומאז המספרים רק עולים ועולים, בהיקף בלתי רגיל שקיים רק בישראל".

"אני גאה על הזכות להיות חלק מהחברה הישראלית, מקום בו נבנתה כזו קהילה של טוב ושל ערבות הדדית. בכל תרומת כליה, עולם החסד גדל ומתרחב והמחיצות נופלות", הוסיף אדלשטיין.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר כי כל אדם נמדד בשעתו הקשה, כיצד 'יוצא' ממנה, האם הוא מחזק ובונה את עצמו מתוך הקושי. הרב ציין כי יוזם ומייסד "מתנת חיים" הרב ישעיהו הבר עבר בעצמו השתלת כליה, ומתוך הכאב האישי החליט לעזור לאחרים לצאת מהכאב ומהסבל ולגאול כמה שיותר חולים ממחלקות הדיאליזה.

"כמה מוסר השכל ניתן ללמוד מהרב הבר ומ"מתנת חיים", 630 בני אדם חיים היום בזכות תורמי הכליה הנאצלים, בזכות מסירות נפשם של הרב והרבנית הבר שכל השתלה עבורם היא כמו לידת ילד במשפחתם".

כאשר הרב ישעיהו הבר עלה לנאום, הנוכחים נעמדו על רגליהם והריעו לו. הרב הבר הנרגש סיפר כי כאשר עבר את הקושי העצום במחלקת הדיאליזה לפני כעשור, החליט לא לנטוש את חבריו מאחור, "הסבל הוא בלתי יתואר, אנשים עוברים גיהנום אנושי במחלקת הדיאליזה, וכל חיים שאנחנו מצליחים לחלץ ולהוציא משם, הם חיים של אדם, של משפחה, של ילדים ושל הדורות הבאים. כמה אחריות יש עלינו, לנסות להוציא עוד ועוד אנשים מתוך הכאב העצום הזה".

במהלך האירוע הוכרז על הקמת יחידה חדשה שתסייע בפיתוח הארגון וביצירת השתלות נוספות. היחידה החדשה תפעל באמצעות הצלבת מערכות מידע מתקדמות מכמה בתי חולים ברחבי העולם ותאפשר לאתר תורמים באמצעות בדיקות התאמה וירטואליות, ובאמצעים מתקדמים נוספים תוכל להוביל למציאת תרומות כליה גם לחולים במקרים מסובכים מהרגיל.

פתיחתה של יחידת "מתנת דניאלי" מתאפשרת בזכות תרומתה של "קרן דניאלי" על שמה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת עם ילדים חולי סרטן בבית החולים שניידר. דניאלי נהרגה לפני כארבע שנים בתאונת דרכים בשובה מהתנדבות, והיא בת עשרים בלבד. אביה, מוטי זוננפלד, הקים את קרן דניאלי לזכרה. מאז הקמת הקרן, היא הובילה ותמכה בכ-80 פרוייקטים שונים בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה.

זוננפלד הכריז באירוע על הקמת היחידה, וסיפר כי מאז פטירתה של דניאלי הוא פועל בכל האפיקים כדי להציל חיים ולסייע לזולת, כפי שדניאלי עצמה עשתה כל חייה, "אני בטוח שאם היא הייתה בחיים, דניאלי הייתה תורמת כליה", אמר בהתרגשות.

הרב הבר הוסיף כי "תורמי הכליה הם האנשים הנאצלים ביותר הקיימים בעולמנו, הם עוברים בדיקות במשך כשנה כדי לוודא שהם אכן בריאים, נכנסים במודע לחדר ניתוח, כדי להוציא חלק מגופם ולתת אותו לאדם שלא מכירים ובכך מצילים את חייו, זוהי הצלת חיים בגוף ממש, שאיננה משתווה לאף תרומה אחרת, כספית, ממונית או בכל תחום אחר".

הרב הבר הדגיש כי החזון של העמותה היא שבעוד מספר שנים לא יהיו בישראל רשימת ממתינים לתרומות כליה, "אני בטוח שבנחישות ובמסירות של כולנו, נצליח להגיע אל היעד החלומי הזה, שישראל תהיה המדינה הראשונה והיחידה בעולם בה אין ממתינים לתרומות כליה אלא להפך, אנשים יעמדו בתור לתרום כליה לזולתם להצלת חיים, כפי שקורה כאן בשנים האחרונות במהפכה של 'מתנת חיים'".

 

לינק לכתבה